16 augusti - 09

Så är man hemma för ett tag sedan från en intenstiv men rolig dag! Först tog en vi runda här i min bostadsområde för att bekanta mellan Adam och Azi. Sen åkte vi till Gubbängen och hade en timmes friträning hos Gunvald.se, Mikael Wilmarsgård. Vi gjorde slalom, hundmöten, hundarna ska sitta rygg mot rygg med andra hundar. Det fanns flera hundar som var nerviga och skällde en massa. Azi uppförde sig utmärkt, precis som jag ville. Lyssnade, 100% ögonkontakt och lydde kommandon jätte fint. Vilket man fick beröm sen av Mikael; "Fin kontakt". Och en annan man kom fram till mig (han har en skällig nervös schäfer) och sade att vi var jätte duktiga. En annan par med 2 rottisar var även imponerade. Blev lite generad - men stolt över min lilla Azi :) Adam var jätte duktig också på träningen. Riktig trevlig karl!
Tack Isabella för tolkningen på träningen.

Jag tror verkligen på positiv inflytande träning med tydlighet, konsenkvens, tålamod och beröm. Inte på alls gapskrik, slag och tro att hunden ska förstå på en gång- då är det negativ flytande träning.

Sen satte vi på ängen i solsken och pratade om olika saker. Hundarna fick vila på gräset.
Sen var det igång igen mot Årstaberg, där tittade vi på SWB Stockholm, WP träning. Men tråkigt nog var det typ inga folk där, bara en man med sin pitbull Balder och senare kom två kvinnor med en CaneCorso hane. Men det var trevligt att vara där. Jag gick en runda själv med Adam för att bekanta lite och det gick bra. Gillar honom skarpt.

Nu är vi både trötta. - Azi ligger redan i sin korg och sover djupt.
Ska lata mig ner i soffan framför teven ikväll. Det blir en stillsam promenad senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Ira

Full dag för dig idag :) måste fråga om det e Isabelle Smith? Eftersom du skrev "tack för tolkningen" :-) vi hade det trevligt idag även om vi bara var två st som kom men hoppas vi ses nästa gång!

2009-08-16 @ 19:49:04
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0