18 augusti - 09

Vaknade lite före 9 imorse, men vi var trötta så gosade vi i sängen tills klockan var kvart i tio. Oj, vad mycket klockan var, måste gå en sväng med Azi. Azi var däremot seg att kliva ur sängen. Men när hon väl är uppe, så på halsbandet och koppeln - ut i kylan (!) - Vädret har jag längtat efter. Molnigt, kyligt å inga sol alls. Skönt var det, så vi gick lite längre än vanliga rundan.

Körde lite markerings övningar, hon lade sig istället och hade tassarna på stubben, såg väldigt lustigt ut. Men det var att börja om, låta henne sitta 1 meter från stubben och säga kom och markera på stubben. När hon klev ena tass på stubben, men den andra tass hade hon i luften och försökte nå mig (som tasstricket), men jag väntade tills hon satte den andra tass på stubben också - så vips med en JWB kula :)

Ikväll blir det hundstyrkan promenad. Så ska man träffa Adam & Isabella/Nicke igen. Och så träffar man Linn Svensson oxå ev. hennes duktiga hundar. Fick äntligen min diplom på pitbull/amstaff kursen igår som Linn var seg med att skicka. Ser fram emot ikväll, blir säkert roligt.

Håller tummarna för Bamse idag, han ska alltså röntgas AD/HD. Hoppas för Martins och Mimmis skull att han har fria, mest för Bamses egen skull. Vilken bokstäv får man vänta inom 1 månad. Men veterinären kan säga på en gång om det ser bra eller dåligt ut. Runt 16 tiden får vi veta, - bra eller dåligt -, är redan så nervös själv.

Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

God morgon :)

Med tecken med ögonen menar jag om du typ blinkar en gång för sitt tex? Eller så :)



Ja vart riktigt impad av det jag läste, kanske borde skriva över det till bloggen så ni också får läsa :)



Är det en renrasig amstaff du har eller? :)

Varför ska du inte ut på tävlingsbanorna med Azi då? :)



Ja kika in shopen, finns en massa kul:) Man vill ha allt ;);)

2009-08-18 @ 11:49:54
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Hänger du med till söndagens hundträff på hellasgården? vore kul få träffa er :)

2009-08-18 @ 11:53:04
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0