30 december - 09


Bastian, en dobermann hane på 9 månader.
Stamtavla S47381/2006.

Hade honom på prov innan Azi kom hem till mig (ca 3 år sedan). Men det fungerade inte, han var för stor och stark för mig. Största dobermann någonsin jag sett även om han är 9 månader bara. Hans huvud är ända upp till min högsta upp revben. Han hade dålig bakgrund så han var en nervig och nervös hund. Men innerst i honom är han väldigt snäll bjässe. Jag hade då den tiden inte kunskap eller tid träna en sån hund. Han hade motsatta beteendet än vad hans ägare påståd. Det var tråkigt. Men det var bästa för honom, han skulle då inte få vad han behöver hos mig. Men det tackar jag för, då Azi kom in i mitt liv <3


Bastians pappa. Bolero Betelges. S60205/2003.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Heej igen tack för INFO om biggerst losser jag tittar alltid men sista delar missar jag p.ga jag var till min gubbe medan han har bara 4 och 6 och i b land funkar tv 1 o 2.. för han bodde husvagnen medan han jobbar... S konstig va ? he he



jaa jag bor i örebro bor i väster nära hagacentrum



Jaa rocco f.d. äger har inte tid med honom och känner synd att han hamn olika hem p.g.a hundvakt så vill hon jag ta honom hem så jag fick kontkt med uppfödare och fick hjälp av dom dom är så fina människor ... fick många stöd av dom....

Sen har jag haft lite problem med rocco för han skällade när vi ej hemma jag kämpade kämpade så han är orologt typ.... så jag blev sugen köpa en till så fick jag veta att uppfödare man s kusin vill blir av med nelli så jag tog henne hem och prova en månad sen behålla jag henne ..... p.g.a äger har ont i kroppen sjukdom har inte orkar m.m. Jaa nu ar jag dom som sällskaphundar men jag har försöka tränar med både men upptäcker samma ålder är INTE LÄTT bsät köpa en hund uppffostarar några år sen köpa ny valp tex så lättare... Men jag gör mitt bäst ändå..... har gått på vildkurs och grund kurs m.m. sugen gå på addityr,, HJÄLP.. haha du förstår vad jag menar jag är så dåligt skriva stavar .. he he ..... Men ska göra till våren och rocco behöver tränar mer mm. Nä.... gärna pratar massor men vi ta nästa gång S

2009-12-30 @ 11:21:14
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Ååh vilken vacker hund! synd att han var så nervös, men endå tur så att du fick Azi :)!

Men vorsteh verkar ju passa dig perfekt! Hur är dom ii mentaliteten? Dobermann är ju lite reserverade men jag väljer hellre de nu än som Duke var, skulle hälsa på ALLT och blev skitledsen om han inte fick haha! Sen skall den ju vara lite som ett skydd och en arbetande träningskompis. Spanande också på dobermann först på blocket men dom flesta var blandraser eller såg lite för smala och konstiga ut o posade med diverese "hjälp-dressyrlinor". Är även intresserad av rottweiler och schäfer, men just nu tilltalar mig dobermanns utseende mer än de andra två, sen är det ju så mycket med schäfers höfter och den risken vågar jag inte ta igen.

Ja precis husky ska ha en flock och tillgång till stora ytor utomhus och någon som inte jobbar heltid.

Men det kanske blir en blandras också, jag älskar deras unika utseende men då måste man verkligen kolla upp föräldrarna också.

Men det där med ras är en hel djungel haha :D!

Jag är precis tvärtom och funkar nog bäst med hanar, eller..jag har iallafall bara haft han-djur i mitt liv. Killens förra hund var en tik och hon var jätte fin men jag vet inte, hanar är mer för mig tror jag :)!

Jag har faktiskt aldrig träffat en vorsteh i verklighet men har sett att många hundtränare har dom och alla jag har sett på tv har varit väldigt väldresserade!

2009-12-30 @ 11:24:25
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Annars skulle du ha en dobermann idag :p

2009-12-30 @ 11:39:40
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Marina

De är fina. Men en nervös Dobermann är inte kul..det är mycket bus i dem så det räcker. :D

Jätte fina hundar i rätt händer.

Ha en bra dag.

2009-12-30 @ 12:21:30
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: jannica

va fin den va! Men tur att Azi dök upp i dit liv. Kan du inte berätta om hur ni träffades osv?? :)



Jo precis, det är ju helt förståeligt då hon inte hör.

Haha så kan Zhalle också vara ibland, han blir så ivrig så han orkar inte vänta om han vet att nu är det nåt på Gång. Han är lite som jag; har alltid bråttom och snabbt ska det gå haha.



Du bodde i Huddinge va?? Eller hade ni sommarställe där?



2009-12-30 @ 14:36:41
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0