6 december - 09

Ovant och ej blogga flitigt som förut. Ja, i helgen har jag haft fullt upp. Fredags och lördags tillbringade jag och Azi med Ira&Mio i Sollentuna. Fredagen tog vi lugnt med träningen - vilket det syns på Azis energi senare på kvällen. Så hundarna körde hjärngympa. 

Jag gömde en godis bit under en handduk, Azi fick öppna handduken för att nå godiset.
Hon kämpade och kämpade, gav nästan upp några gånger , för hon förstod inte riktigt hur man ska göra, så hon tittar på mig och frågar; "hur ska jag göra?" men jag stöttade henne och visade hur hon skulle göra så hon lyckades och njöt av godisbiten :)

Lördagen gick vi ungefär runda Sollentuna Hälsans Stig på 6 km. Jätte mysig väg vid sjön, Edsviken. Idag var Azi hemma med brorsan när jag åt lunch på stan med en kompis, men när jag kom hem gick vi powerwalk 1 timme, varav 20 minuter bar hon klövjeväskan.

Imorgon simmar hon 10.30, sen kl 16.00 kommer en kvinna och ska massera Azi.
Hon utbildar sig till hundmassage och hon behöver 80 timmar massage på olika hundar för att komma till en steg uppåt. Så det passar bra för oss när Azi behöver verkligen kroppsmassage och hon får det bättre med nån som kan massera mer rätt sätt än mig.

Nu ska jag skynda och cykla till en kompis som bor nära oss, så tittar vi på en super bra film på kanal 3 som börjar 21.00. Hejdå! :)




På kvällen låg så klart Azi på den MINSTA bädde igen :D
Mys på lördagskvällen hos mig. Azi låg på rygg på mina ben. Så vi
pussade och kramades :) Låg där jätte länge, en knäppis hund. Hihi.

Sen sover hon alltid under filten, och så såg jag hennes nos stack ut, såååå söt! <3

Idag fixade jag en timme en pärm till Azi. Där står all veterinär papper, rehab info, fakturan, viktiga info, brev från veterinär, stamtavla, osv osv sådana viktiga saker. Hade allihop i en låda förut, kändes stökigt och osäkert. Så nu är allt fint i pärmen och jag tittar stolt på den :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Jätte fina bilder!

Det kan löna sig att hålla koll på alla papper, det brukar vara mycket att hålla reda på för att få alla ersättningar man kan ha rätt till.

Ha en bra kväll.

2009-12-06 @ 21:20:31
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Fullspäckad helg! Men verkar ju som ni haft roligt och mysigt iallafall :D!

2009-12-06 @ 22:26:30
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira

:) bloggat dåligt jag med en vecka pga sjuk sen fullt upp hela helgen men i morgon kväll! Kul massage blir av i morgon samt bad då e azi säkert Skit trött sen. :) kul du fixat i ordning alla azi papper. Inspirerad av mio pärm va? :) ja härligt ha er här som alltid. Var tomt igår kväll efter er idag e mio tillbaka så mindre tomt :) god natt kram

2009-12-06 @ 22:41:59
Postat av: Ira

förresten. mysig bild på dig och Azi! lustig bild på Azi o hennes favvobädd här skrattar alltid varje gång hon knölar sig in i den trångaste som finns! lilla fina dumma gumma!! :)

2009-12-06 @ 22:51:11
Postat av: Carina

Har inte heller hunnit med att blogga på ett tag, tiden räcker inte riktigt till allt man vill göra, helst inte när man jobbar :-( Gulligt när nosen sticker fram och bara älskar när hon trycker in sig i den lilla bädden hihi

2009-12-07 @ 05:57:09
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Mimmi & Bamse

Söta bilder :) Bamse älskar ockå ligga i liten bädd :D

2009-12-07 @ 09:30:30
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Azi älskar sova på Mios minibrädd? :D Lika bra att du kan köpa minibrädd till Azi! :D hehe



2009-12-07 @ 12:09:17
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jättefina bilder. Hon är verkligen vacker din vovve <3



Kramar

2009-12-07 @ 23:48:54
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sa ju att edsviken var ett bra ställe att promenera vid.. Min sjö.. bara min sjö!! haha..

Hur långt gick ni ? kom ni till sätra ängar?

2009-12-08 @ 01:02:17
URL: http://ceciliajoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0