7 december - 09

Idag var vi på Haninges Hundhälsa 10.00. Azi simmade 3,5 minuter x 3 = 10,5 minuter.
Hon vägrade hoppa in i poolen, så vi lockade med godis och puttade ner henne. Det gick bra till sist ändå. Instruktören (ej frågat namn än haha), sade Azi kanske inte gillar att bada och vatten - men hon har lugn mentalt, hon accepterar det. Grips inte av panik och blir stressad. Hon är lugn och trygg i sig ändå, jättebra tecken. Skönt för mig :) Det finns två filmer på Azi, men det funkar ej och ladda till datorn från mobilen. Ni får vänta med filmerna.

Dusch innan, en missnöjd Azi.

På med flytvästen.

Simma simma simma simma :)


Paus, håller om hennes frambenen.



Klockan 16.30, kom kvinnan Eva och skulle massera Azi. Det gick jättebra, det kändes tryggt med henne. Azi gillar henne. Azi höll på och busade med korvleksaken som hon fick av Ester, så jag fick lugna ner henne och lägga på filten. Så låg hon fint, gav Eva pussar då och då.
Azi reagerar om Eva börjar hålla på hennes bakbenen, men hon reagerar inte på när jag gör det. Det kan bero på trygghet, Azi känner mig, men inte Eva. Så hon avstår att massera runt bakbenen, hon höll på övrigt i kroppen.

Det var bra träning nu också eftersom Azi har svårt för att man håller hennes i tassar, med mig är mycket bättre om man jämfört med för 3 år sedan. Men hon har svårt för andra folk, så det var bra träning att hålla sig lugn när Eva masserar runt hennes tassar. Först reagerar hon och ryckte till i benen, men sen låg hon fint och tålamodigt. Men annars var det jätte bra, Azi är duktig, jag är nöjd med Eva. Azi njöt av massage. Sen var hon helt slutkörd av dagen :)




Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Snyggt med stenar runt duschkabinen... me like... syns det gick bättre för er idag du slapp bli blöt idag. bara att komma i vattnet kvar att komma över för Azi, men som du sa, hon får iaf inte panik eller stress även om hon inte precis älskar det..hon e en trygg hund i sig..

vem följde med dig p.ga fick ju jättebra bilder på er.. alltid svårt fota sig själv om man är ensam men syns tydlgit ngn fotade åt dig :) skitsynd jag ej kan titta på tors hade varit skitkul!

2009-12-07 @ 22:25:20
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Så duktig Azi är!



Luzza är en rottweiler valp :)!



Jaa han har världens längsta tunga och den lever sitt egna lilla liv ibland ;)!

2009-12-07 @ 22:57:46
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: jannica

Va roligt att det gick bra med både simning och massagen :D

Du har en riktigt fin pärla :)

2009-12-07 @ 23:15:15
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Vad duktig Azi är! :)

2009-12-07 @ 23:29:02
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Jag har tränat med Alf att undvika morra mot andra som okänd hundar. Jag har tränat olika men det funkade inte så jag bad Malin. Hon förklarade lite hur jag ska göra. jag ska testa med "lekkamp" med Alfred när andra hundar kommer och förbi oss. Hoppas att det går bra för oss. :)

2009-12-07 @ 23:31:30
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skillz kommer antagligen också få simma efter operationen. vanligtvis älskar han att simma, men han hatar att bli duschad osv. så vi får se vad han tycker om simbassängen. :P

sv: ja försäkringen täcker. men som sagt, han är bara försäkrad till 20 000:- och operationen kostar 25-30 000. så hur vi än vänder och vrider så kommer vi få betala ganska mycket ur egen ficka. såfort åbäket är helt återställd ska jag höja beloppet till minst 40 000, för nu vet jag ju hur mycket pengarna kan rinna iväg. :P

2009-12-08 @ 08:32:25
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Malin & Zilla

På vilket sätt reagerar Azi när man håller på med tassar? Eftersom Zilla är jättejobbig att klippa tex klor, det är precis som att hon har ont när någon tar vid hennes tassar. Det hade blivit bättre för Azi? om man jämförde med för 3 år sen... Hur gjorde du isf? =)



Förresten, i januari börjar ev en kurs "hundmassage" tror jag ska gå den.. :D skulle vara jättekul, då är jag ett steg närmre tror jag, att komma på vad inom hundar jag vill jobba med.



Så härligt å läsa om rehab för azi. Jag riktigt njuter av att läsa om det, eftersom jag vet att det finns många andra hundägare som inte skulle ha lagt den energin på sin hund som du gör, och jag skulle gjort...

2009-12-08 @ 10:09:08
URL: http://hundenifokus.se
Postat av: Anki

Azi är så himlans duktig, finaste Azi tösen!

Kan vi inte träffas i jul kan vi alltid planera

senare, ingen fara alls! På torsdag ska Spike kastreras, är så nervös nu, mattes älskling! Men bra, så slipper vi sen tjuvparning!

Kram till er

2009-12-08 @ 10:47:51
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Anki

Glömde säga en sak...Finaste Azi finns med på vår Hemsida under "Hundvänner" i Menyn! Hoppas det går bra??

2009-12-08 @ 11:46:52
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Silje

Hehe, jag har också varit dålig på att blogga den sista tiden, men har så mycket annat att göra ;) Gott att ni har haft det så mysigt under helgen! Och att det går så bra för Azi på simningen! Sötnosen som sticker fram under filten :D



Glömde ju att kommentera den där CS grejen för ett tag sen ;) Lite roligt om man letar upp bloggen för att man tror den handlar om ett spel så står det massa grejer om en tjej och hennes hund ;) Haha!

2009-12-08 @ 14:02:39
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Helena

Du får ta med Azi hit i sommaren som kommer så kan Irwin visa sin syster hur underbart vatten faktiskt är ( enligt honom finns inget bättre ; )

2009-12-08 @ 18:51:58
Postat av: nicole

hehe är hon en badkruka?

2009-12-12 @ 08:15:27
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0