1 februari - 09

Härlig söndag

Vi vaknade vid 08.30, så tog Linda på en kort morgon promenad med mig och jag fick frukost. Linda åt lite också själv.
Sen vilade vi fram till 11.45, å så tog vi bussen till Karlaparken (7 minuter åka bara). Därifrån började vi gå mot Tengvalls område. Jag hade klövjeväska med 4 dl ris påse i varje sida. Flaska vatten känns lite för tungt för sån lång promenad vi ska ta. Jag är inte van att bära så länge en klövjeväska, 45 minuter max ungefär har jag burit. Så var Linda snäll och packade lättare grejer.

Men ifall, vi gick till Tengvall och där hämtade Linda sin cykel som hon lämnade där igår. Vi gick vidare mot Oxhagen, sen genom hela Varberga då kom vi fram till Mellringe. Linda blev små vilse, men hittade rätt till Heden sen. Bakom Heden finns jätte stor äng. Linda parkerade cykeln och tog bort klövjeväskan från mig och släppte mig lös. Jag bara rusade och sprang framåt. Lycklig och springa! Vi gick runda ängen och lekte med snön. Jag rullade massa på marken också, men hjälpte inte så mycket för jag hade täcke på mig. Jag fick hoppa upp på bänken, stenar också. Linda hade ingen hundgodis med sig, så jag fick bara massa klapp och brakommando. Lika bra det, bantar ;) Haha. Stället är nice - med fina välskött gräs, några dammar med ankor som simmade, broar över dammarna. Sen när vi hade lekt färdigt gick vi vidare mot Vivalla. Men vi svängde in till Vivallaskog och promenerade en bit där tills vi kom till Lundby. Så sista biten hoppade Linda upp på cykeln och cyklade hemåt. Supertrött blev jag :) En härlig dag, fin väder, -3 grader, 2 timmar å 20 minuter ute.
Vad kan vara bättre än detta? ;)

Imorgon följer jag med Linda som vanligt till dagiset, halvadagen bara.
Linda ska på möte 14.00, så troligen Malin ska köra mig hem. Hon har nyckel till oss.


  

    
   

Kommentarer
Postat av: Bamse

Härligt härligt!! :) Idag har ja varit ute med Mimmi och Martin.. Jag fick springa lös och de tränade mig.. Jag var väldigt duktig tycker de! :) Imorgon blir det kurs igen, wie! :) Linda följer med, hoppas jag.. Så jag kan visa hur duktig jag är! Synd att du inte får följa med :(

2009-02-01 @ 17:36:00
Postat av: a.s

Ett härligt hundliv du har i Örebro! Härligt!! Kram

2009-02-02 @ 09:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0