22 februari - 09

Emelie, Thea och Alice + Brickebacken

Vi har sovit hos Emelie, Thea och Alice hela helgen. Det var mysigt. Helgen började med att vi drog till Naturenshus på fredagen kl 12.00, det var mysigt där. Jag och Thea fick springa lös och vi bara sprang och sprang hela 4 timmar. Vi var jätte duktiga på inkallning, när det kommer nån folk eller hund så kollar vi på Linda och Emelie, så kallar de in oss. Vi rusar dit och gå fot och sen får vi mumsbit. Vi gick till en stuga men den var stängd, så satt vi ute och fikade lite. Matade Alice som vaknade. Så hade vi täcke på oss, för vi började frysa lite av stillsamhet. Sen gick vi tillbaka till glashuset. Sprang lös hela tiden också. När vi var på väg kom två personer med 3 hundar, två av de var lösa, jag såg dom och var tveksam vad jag skulle göra, jag vände och vände för att kolla på både Linda och hundarna. Till sist valde jag att gå till Linda. Men då kom en av de hundarna, en Flat-Coated Retriever till mig och började nosa under mig. Så blev jag irriterad och sade ifrån, så sprang hunden till sin ägare. Ingen skada eller rädsla skedd. Där vid glashuset fikade Linda och Emelie mackor och saft/choklad. 17.05 tog vi sista bussen hem till Brickebacken. Då sov jag och Thea jätte gott! :)

                

Lördagen vaknade Linda och Emelie tidigt, 08.30. Så tog Emelie hand om Alice då var Linda ute på en kort runda med mig och Thea. Sen tog de lugnt tills 12.00 så drog vi ut på en promenad runda Brickebacken, men stannade vid en skola där de hade typ millitärbana för barn. Men Linda och Emelie ändrade den till aglitybana för oss. Vi tränade lite hopp, kryp, klättra, balans osv... Lekte även jaga pinne med Thea. 14.00 var vi hemma igen, så var vi döda igen :)

16.00 stack Linda från Emelie... Men sen mötte vi ute när Emelie tog med mig ut typ 17.30 då hade Linda en annan hund med sig. Nämnligen Cassandra som är blanding mellan Schäfer/Rottweiler. Hon var hundvakt åt en kompis som oxå bor i Brickebacken. Så var vi och Emelie hos Cassandras hem och såg på film. Gick på promenader. Tills 22.30, så gick vi hem igen till Emelie. Cassandras husse skulle komma hem vid typ 00.00 tiden.

Under morgonen tog Linda bilder på mej med Alice. Mördarhund med en spädbaby ;)

     

   
        


Thea, tack för jag fick låna din korg över hela helgen. När du kommer till mig får du låna min korg <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

åå härlig helg ni hade!! visst är det härligt m snö :)

2009-02-22 @ 21:34:07
URL: http://emifia.blogg.se/
Postat av: a-s

Vilken mysig helg ni har haft.. vi har haft maginfluensa här.. bläh! Kram

2009-02-23 @ 13:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0