14 juni - 09

Regnet i skogen

Det regnar som fan idag också. Men vi tog en promenad runda i skogen - runda strålsjön, det var så roligt och mysigt. Så vi glömde bort regnet och njöt av vädret istället :) Jag gömde en lilla hundben så Azi fick lyckan och söka lite, hon var lös och prang rak väg på 5 meter till hundbenet, det gick bra. Längtar tills vi kan spåra igen 100%, så får jag så äkta glädje från Azi. Det är då jag blir lycklig! Vi fotade lite vid sjön också.
Azi surade i början när vi gick ut, hon ville bara gå hemåt men när vi väl är i skogen förändrades hon och blev en pigg hund och skulle kunna vara i skogen i timmar. Men vi gick en timme, ett steg framåt för lilla Azi nu. Efter fotograferingen vid sjön fick hon smaka på benet en stund, åt ej hela utan smaka bara som belöningen att stå/sitta still :)










Vet inte om jag har nämnt förut att jag har äntligen köpt bilbälte till Azi för typ 2 månader sedan. Men iaf det är gjort och jag är så nöjd med den. Så tryggt att åka bil med Azi nu. Hon är lika säker som vi alla i bilen nu. Hon kan sitta och ligga med den.



Kommentarer
Postat av: a.s

GRATTIS till studenten! Och vad bra att azi mår bättre nu och vad sött med bilbältet, bra nu åker ni säkert allihopa i bilen. Kram

2009-06-15 @ 11:03:47
Postat av: Gizmo & Leeloo

Våra småttingar har oxå bilbälte sedan de varit valpar!:) Det är underbart!:)

2009-06-15 @ 12:10:53
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Lina & James

Heej! Vad kul att du hittat till min blogg å kul att du lämnar kommentarer.



Du har en jättefin blogg, så nu har du fått en ny läsare. ;) Alltid kul att hitta bloggar om hundar och ännu roligare om det är av de raser man själv tycker så mycket om. :)



Ang. James utslag så fick han liknande förra sommaren också men det "blossade" aldrig upp på samma sätt förra året... han var alldeles utom sig igår för de kliade så mycket men det gav med sig så fort han hade fått kortison sprutan. Vilken jäkla tur! ;)



Ha de bra, jag kommer på "besök" snart igen. :)

Kram Lina

2009-06-16 @ 17:35:14
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0