14 mars - 09

Skidturen

11.00 idag drog jag, morfar och Linda ut på en skidtur i Erstavik. Tog typ 2 timmar å 45 minuter. Det var härligt. Jag sprang lös hela tiden och forskade skogen. Det stannade för en fik också, så tog Linda med en smörgåd med ägg som pålägg, hon slängde bitar där och där på stenen så jag fick leta upp. En tillfälle så kom en par med en liten hund, svart och vit var den. Så jag rusade fram mot den och nosade på hunden. Lyssnade inte på när morfar sade "Nej, Kom" till mig (han var närmast mig, Linda var 15 meter bakom honom). Men sen till sist lyssnade jag. Men jag fick litet skäll av Linda och så kopplades jag. Så surt! Men iaf, det var min bestraffning. Sen efter ett tag fick jag springa lös. Så precis kom en tant med två hundar. Jag fick välja själv att rusa fram så blir det koppel igen, eller följa med Linda och struntar i hunden så jag får springa lös. Så jag sket i hundarna, Linda blev lycklig som fan och berömde mig. Det var bäst så här :P

Den blodiga bilden är inte värre än det ser ut. Jag hoppade in i skogen som vanligt men när jag kom tillbaka till Linda så möttes jag med gapande mun och "VAAAD" av Linda. Joo, blod på huvdet hade jag. Linda blev chockad och kollade min huvud. Det var en litet sår på örat. Blödde ganska mycket och så när jag springer så fladdrar mina öronen så stänker blodet överallt. Men det slutade och blöda efter Linda tryckte snön på såret. Hade inte ont och mådde bara som vanligt. Linda överdriven chockad... Men jag är ju hennes lilla bebis så ... :)

   
  

Kommentarer
Postat av: Bamse

Mimmi visade mig mms som du skickade till henne.. Jag blev orolig över ditt öra men Mimmi sa att det inte var någon fara.. Vilken tur! Om tio minuter ska jag ut och leka med Kiara & Buster.. Ska bli kul! :)

2009-03-14 @ 19:20:06
Postat av: A.S

Vad kallt ni har det fortfarande, här har vi nästan vår.. Snödroppar har börjat titta fram! ;)Ganska skönt men fy för all lera ute.. Läbbigt med örat, men sånt som händer ibland..Som du skriver, det brukar vara så- att det ser värre ut än vad det egentligen är..Hur går det med foderbytet och allergin? Kram

2009-03-15 @ 08:21:58
Postat av: svar till A.S

ja preciis :) azi var bara klumpig. åh, jagvill ha vååår! trött på all snö och slask :( ... är i örebro nu igen... det går bra ... medicinen och shampoo behandlingen är klar. så vänta 4 veckor till och se om maten hälper :P

2009-03-16 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0