15 maj - 09

Annalysen

Nu kan jag berätta lite. Jag har misstänkt att min lilla älskade Azi har ataxia, vilket jag har varit så jätte ledsen över det. Så jag bokade direkt tid hos veterinären. Vi var hos Annalysen igår kl 14.00, veterinären tyckte det var inte direkt ataxia. Det kan vara smärta i nacken som Azi har. Hon har svårt att böja huvuvdet till vänster, så hon spjärnar och vill gärna vända med kroppen. Men om hon böjer huvudet till höger, är det inga problem. Hennes bak vänster tass är lite skum också, hon vänder inte tassen till rätt plats direkt som med alla 3 tassarna. Det kan vara ryggmärgen som knyter ihop sig i nackedelen tror veterinären. Så de tog blodprov på henne som kollade om hon har sjukdomar typ; infektion, lever, njurar, diabetes osv... Det såg jätte fint ut sade dom. Så skönt att höra. Men vi ska göra en röntagen på Azi om 2 veckor. Hoppas vi får svar vad det är.

Vi får inte träna, hoppa upp ned, leka dragkampar osv, vi ska ta det lugnt och bara långpromenader i koppel och sele är tillåtet hittills vi gjort röntagen och fått svar vad det är. Jag kan inte sluta och vara orolig över min lilla tös, hon får inte må dåligt eller ha ont. Här är lite bilder på promenaden igår kväll, ungefär 50 minuter, så härligt i solskenet. Notera hennes höger ben, en plåste av blodprov, söt. Mimmi följde med oss på en promenad i skogen innan veterinären, 3 km sträcka för hon skulle vara lite trött så blir det lugnare där hos veterinären. Veterinären ligger bara 15 minuters promenad från mitt hem. Tack Mimmi som gjorde mig sällskap. För jag kommer nog gråta där om dom säger att de tror det var ataxia och jag mådde redan dåligt och skakade så jag behövde också någon som kunde hålla Azi i kopplet så Azi inte känner orolighet från mig genom kopplet.




Kommentarer
Postat av: Mormor

Många Kramar från Mormor till er båda!!:)

2009-05-15 @ 13:31:45
Postat av: jennifer

usch vad hemskt, men skönt att d inte va ataxia..bra ta den säker före osäker..hoppas det går bra på röngten och allt är fint..håller tummarna för dig o azi..slick från svea

2009-05-15 @ 14:52:43
URL: http://metrobloggen.se/sveannifer
Postat av: callo

tänker på er hoppas ej det är någon fel på azi..hon för söt.. kram callo

2009-05-15 @ 19:00:04
Postat av: Elenor

Nej, Vad tråkigt! Men hoppas att allt går bra med henne!

2009-05-15 @ 21:18:25
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo

Nej men gud:( Hoppas allt löser sig och hon blir pigg och glad! Vi håller tummar och tassar!

2009-05-16 @ 07:50:56
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Irwin

Stackars Azi..låter lite som Spndylos,det Irwin har,fast hans sitter i ryggslutet.Men hundar kan få det vid nacken med = (

Hoppas det inte är ngt sådant,bara ngn sträckning el ngt.Vi tänker på er! Kram Irwin & matte Helena

2009-05-18 @ 12:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0