19 november - 09

Igår som sagt skulle jag till Hundöarna, som sagt och gjort. Det var väldigt fint där, men mycket lerigt, somrarna och vintern är säkert som vackrast då :) Jag, Ira, Kattis och Alexia var där med våra hundar, det var ensamt i början men sen kom en hel grupp med hundar, kanske dagis? Frågade aldrig.

Azi var så lycklig och sprang omkring hela tiden. Hennes sätt att hälsa på andra hundar är för lustig! :) I början fanns det mest av små hundar, men sen kom större hundar så var det roligare för Azi. Hon kommer på 100% inkallning, oavsett hur långt avståndet eller hur upptagen hon är med att leka, kommer hon varenda gång. Så gudomligt STOLT jag är! Vissa gånger får hon godis, vissa gånger fånade jag mig och gjorde mig jätte kul - liksom då är det värt att komma till mig.

Kvällen var jag hunddvakt i 3 timmar åt Mio, gick väldigt bra. Mio satt bredvid mig och sov på soffan för det mesta. Gick en kort runda också. Mitt på natten gick jag och Ira typ 40 minuter och kollade alla 3 rastgårdar hon hade närheten hennes hem. Avundsjuk, så bra att kommunen fixade så fint och TRE stycken nära!

Idag vaknade vi 7 och tog en kort promenad, lämnade Mio på dagis sen åkte vi till Haninge, där jobbar Ira, jag tog bussen därifrån direkt till mitt hem. Vi sov 2 timmar när vi kom hem, var så trött, Azi är fortfarande trött nu och ligger på mig under vintertäcke vi har på oss :D

Minibildbomb, ehum :)

















När vi kom hem fick hundarna godbitar hundkex från Bromma Zoo.
Uppskattas av Azi och Mio.




Mio har tre bädd i lägenheten i olika rum, Azi har funnit hennes favorit, den MINSTA bädd i lägenheten! Hon envisas och sova där. Jag fixade filt och mysigt över en av Mios bädd som passar Azi, men mitt på natten såg jag henne sova på den minsta, föredrar de istället för bekväm stora, konstig hund hon är, verkligen :D


Kommentarer
Postat av: Silje

awh, gulliga Azi! Så sött att hon vill ligga i den minsta sängen! Fina kort på alla hundar och på er :D Vad bra att hon kommer varje gång :D Jag försöker också att larva mig och vara konstig så att det inte bara blir godis alla gångarna ;) Nu blev jag sugen på att träna inkallelse ikväll :D

2009-11-19 @ 16:13:34
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

så söt hon är som skall sova i minsta bädden :D!

japp skriver om det så fort vi spårat klart ^^,! Får dock ta det nästa helg då vi skall storhandla!

2009-11-19 @ 17:00:51
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira

Älskar dina bildtexter till bilderna hihihihi... jaa söt rumpa Azi har när hon drack vatten. fan va rädd jag var hon skulle trilla i.. usch! pi törstig!



Ska kolla min kamera senare ikväll om jag orkar, mkt göra ikväll.. nu hos mamma o lämna mat som vi ska ha till landet samt se hur Mio mår och mysa en stund innan jag åker hem igen, Mio sover här i natt som det var planerat från början p,ga börjar 8 i morgon och mormor orkar ej komma så tidigt i morron så han blir kvar (lite otur känns svårt just nu som du vet varför) att vi inte ska vara tillsammans ikväll men har FÖR MKT att göra + måste förbereda till undervisning i morgon, tvätta kläder, fixa disken etc etc suck... Jaa jag älskade varje ggr jag såg Azi i den minsta bädd, det finns som du sa flera bädd ändå valde hon den minsta, den likka tokern! o gott sov hon pi i morse när jag gick på toa + kl 7 när vi vaknade..sötnos! förresten kul bild när hunderna springer i rörelse, mio azi doris och herdehunden, härlig bild.. samt lustig den bild då mio o doris spanar nykomlingen.. ren träff att du fick det på bild :) spännande se hur mina blev... kramkram

2009-11-19 @ 17:25:10
Postat av: Anonym

förresten ta med din kamerasladd på lör så att jag kan kopiera dessa foto fr din kamera (om du inte redan raderat dem?) :-) jag tar med usb + dator

2009-11-19 @ 17:31:33
Postat av: Carina

hihi en sån bädd har Tyson och Enzo brukar försöka att sova i den, fast han får ju bättre plats än Azi. Härliga bilder på en toppendag, kul med många hundar som kan busa med varandra

2009-11-19 @ 19:09:52
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Helena

Så kul att se hur bra hon funkar med andra hundar! ska bli kul att se hur Irwin och hon fungerar ihop.Irre älskar pinnar och dragkamp,jaktlekar och stoj.Bollar är hans favorit men sådana vägrar han dela med sig av ; )

2009-11-19 @ 20:33:34
Postat av: Malin & Zilla

Hehe, jo jag minns dig mycket väl faktiskt :D

Men jag tänkte att du minns väl inte mig, så jag struntade i att fråga, hihi...

nu är det ett tag sen jag läst i din blogg, har varit i Kiruna så jag har inte kunnat. Så nu har jag lite att göra :D

2009-11-19 @ 21:20:46
URL: http://hundenifokus.se
Postat av: Sara

Åh vad härligt med hundlek! :D



Yes, superspännande att jobba som psykolog. Vill främst jobba med barn och ungdomar, men vill också forska och kanske undervisa. Finns så mycket att göra! Jag har höga ambitioner ;).

Sen med en terapihund blir det ju perfekt! :D

2009-11-19 @ 22:12:21
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Silje

Ja han var jätte duktig, eller mer duktig än MÅNGA av de som är med :D Och han killen med all energi. Jösses vad han var uppe i varv! Blev trött av honom ;)



Tränade lite ute, lite mer klickerträning inne sen, bara för skoj. Ja, jag sover tryggt om nätterna, några gånger vaknar jag av att Clifford står över mig i sängen och ser på mig. Kanske jag har haft mardröm och han vill rädda mig? haha.

2009-11-19 @ 22:19:54
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Jannica

Ja det märks. Ni verkar alltid ha så roligt ihop :)



Tack, ja Zhalle är en blandras med mest collie :) Och Atlas är en samojed :)

Vart i sthlm bor du?

2009-11-19 @ 23:20:06
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Silje

Det var dyrt! Gott att du får lite billigare då ;) Kostar 300 kr här i Borås. Kostade 320 kr i Göteborg. Så är inte så dyrt. Enkelbiljett kostar ju 25 kr!



Hoppas ju på det, jag kommer i alla fall att bli glad ;) Kommer att vara fullt ös hela helgen. Skall ni göra något roligt?

Ja :D Peter började skratta när jag berättade om våran vakthund. Lite stolt blev han också ;)

2009-11-20 @ 08:49:00
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken knasboll och lägga sig i en sån liten bädd. Men Azi brydde sig nog inte, eller hur?

2009-11-20 @ 22:17:22
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Sofia & Hiro

Vad härligt det ser ut med alla hundarna. :) Jag gillar verkligen dina bildtexter.

2009-11-22 @ 22:26:31
URL: http://hirosvarld.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Men guuud vad söta bilder på Azi när hon ligger i den minimala bädden, jag döööör! Gud vad sööt!



Har för mig att jag sett fler bilder på henne när hon trycker ner sig i småa bäddar? :) haha

2009-11-25 @ 11:46:34
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0