24 november - 09



Var på Simbi Djurens Varuhus idag efter veterinären. Köpte tandstenskrapare och borste, även en oxmärgben. Har skrapat lite på Azi, hon stod stilla och gapade tålamodigt, duktig! :) Ibland tröttnade hon och förskte tugga, hehe. Testade borsten hos Filippa&Ester för ett tag sedan, den funkar jätte bra, och är så billigt, så köpte jag den. Ska gå och borsta henne nu i badkaret (gillas inte av mamma att de hårar hela huset annars). Även massera henne, hon njöt av massagen som jag gav henne för ett tag sedan, jätte skönt tycker hon. Wie! Gick på 45 minuters promenad nyligen, 15 minuter av promenaden bar hon klövjeväska.

Har även bokat Azis första simlektion nästa tisdag hos Haninges Hundhälsa. Lektionen ingår sim och inlärning hur man strechar. Skulle kunnat få lektionen imorgon, men kan ej beställa tolk på en sån kort varsel, så får vänta en vecka till.

Kommentarer
Postat av: Tina & Miracle

Åhhh, borsten!!! Kan du köpa en åt mig? Jag har letat efter en sån jättelänge!!!



Ja, jag vet ju inte allt om PennHIP (har länkat på amstaffdogs.eu där du frågade samma fråga och därför hänvisade jag till Djurdoktorn, som är de enda i Sverige som utför PennHIP) men vad jag vet, så röntgar dom i 3 olika vinklar om jag minns rätt och dessutom kan de se om hunden kommer utveckla pålagringar, eller vilken grad de kommer få senare i livet samt att man kan röntga hunden tidigt. En nackdel är att resultatet inte offentliggörs i SKKs hunddata i Sverige. Det är USA som godkänner plåtarna och ger ut bokstav.

2009-11-24 @ 20:42:16
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt med massage! Mio gillar det oxå som han brukar få på dagis ibland.. då blir han så tung o rejält avslappnad :)



Jaa spännande med simrehab!! ser pi fram emot rapport.

Nyss hemkommen för 5 min sen från agilitykurs..tisfdagskvällar blir pi sent då det bara är 30 min trafik med pendeltåg efter 21.00 typiskt.. så vi kom med 21.50 pendeltåg.. sent... skönt hemma nu efter en skitlång dag idag men nöjd ändå med tjejträff + agility piiii kul! :) godnatt

2009-11-24 @ 22:21:34
Postat av: Anki

Åhhh, en sån där för tandsten vill jag ha!! Fast jag borstar tänderna på Spike o han ha ringen tandsten men det kommer nog, bra att ha hemma iaf. Hoppas ni hade en jättemysig helg när ni var borta. Fina bilder som vanligt på vackra Azi.

Kram från oss

2009-11-25 @ 10:00:06
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Linda & Deamon

Ja man blir ju lite orolig att det är något som ska se ''fel'' ut, men hoppas på det bästa såklart! Du har röntgat Azi va? Hur gick det i så fall?



Läste att du ska på simlektion med Azi, jag har också hittat ett hundsim ganska nära så ska boka in en tid jag med :) Super kul ju!

2009-11-25 @ 11:38:50
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Silje

Jag vill också ha en sådan borste till Clifford. As bra att bruka efter man har duschat :D Duktiga Azi, hoppas hon gillar att simma i bassäng ;)



Nä, reptiler är inte min grej tror jag. Aldrig sett nära eller känt på en orm så jag skall inte säga något egentligen. Men lite läskiga är de ;)

2009-11-25 @ 15:39:59
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: s

fr att avspärrningarna är här... alla grannar pratar inte om något annat just nu heller :)

2009-11-25 @ 16:59:57
URL: http://dii.blogg.se/
Postat av: Filippa & Ester

Nej, det är heller inget för oss, men det är häftigt att titta på. Det är någon stor tävling i freestyle på HUND2009 så man kan kika lite där. Förutom utställningarna så är det även lydnadkl elit och agilitytävlingar på hög nivå. På söndag är det nordiska mästerskap i agility och finaltävlingar i lydnadklass elit.

2009-11-25 @ 17:06:03
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Nicole

såg inlägget där uppe, det är usa som ger ett värde i siffror, inte i bokstav :) ex 0.3 - 0.7.



Jaja, ja hitta är jätte bra på de där, har faksikt inte använd eniro.. haha ja Alfons ser lite skum ut :D han brukar annars smila i kameran.

2009-11-25 @ 19:00:43
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Cissi

men gud vad kreativ du är då! så långt hade jag aldrig tänkt. :P lycka till på simlektionen :)

2009-11-26 @ 11:47:18
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0