5 november - 09



Näha, det blev inget med Hundstyrkan idag. Var faktiskt lite sugen och åka dit, men Azi kommer dö av kylan och sura hela promenaden. Ute är som tornado, så jag behöver ej förklara hur vädret är. Men det är rätt härligt väder tycker jag, jag älskar regn. Men det gör däermot inte Azi. Vi tog en promenad runt halv fem tiden.

Jag klädde på Azi två täcken (!), men det dög inte för Azi. Hon tvärstannade när vi gick ut, jag fick dra henne lite och locka. Hon gick surt som en sur kärring, så fort hon hade kissat bestämde hon att hon skulle gå hem. Hon gick jätte långsamt bakom mig och försökte vända hemåt. När vi vände runt kvartet på väg hemåt, så piggade Azi till. Hon drog som en tickande bomb, som om hon skulle strypa sig. Ni som känner Azi vet att hon i princip aldrig drar i koppeln, var hon helt tvärtom. Förvånade mig. Så jag stannade hela tiden och hon skulle gå fot.

Att dra gör inte snabbare för henne att komma hem - det blir dubbelt så lång tid.

Men hon envisas och drog hela tiden så fort vi gick igen. Så bestämde jag och ta ett annat väg, inte hemåt. Det märkte Azi så hon tvärstannade efter varje meter och skakade sig. Till slut blev jag irriterad, så bestämde jag för att gå hem. Irriterad matte och envis hund och ska träna är ingen bra kombination. Förvånar mig lite att jag blev irriterad, jag blir i princip aldrig irriterad när det gäller hundträning, bara kul alltid tycker jag. Men jag vet Azi kan vara bättre än så, att hon är så envis är så löjligt. Bara pga vädret, samtidigt lite söt tycker jag :)

När vi kom hem - skuttade hon av glädjen och njöt av värmen på soffan. Nu ligger hon huvudet på min ben och sover.

Så det blev inget motion för henne idag, så körde vi mycket hjärngympa. Hon fick sin middag i mjölkpaktet. Azi tyckte det var jätte roligt och jag gömde köttbulle i vardagsrummet så hon skulle söka efter dom.

Imorgon är röntgen som gäller, är så nervös! :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Jaa data i köket nu.. Mycket bättre.. :) Haha ja det är ju bätre att dra hem när man är irriterad.. Man lyckas inte när man är irriterad.. :)

2009-11-05 @ 19:22:05
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lina & James

Hmm, intressant att Azi också verkar ha samma problem, ja iaf något liknande som James har. Tyvärr får James väldigt ont av de här "bölderna" ... han får jättesvårt att gå på asfalt (det är bäst för honom att gå på gräs och sand). James har haft det här problemet under en längre tid också, det kommer och går. När vi var till veterinären första gången fick vi rådet att klämma ut "bölderna" och sen göra rent, för annars kunde de bli hårda och då skulle det göra ännu mer ont. Då skulle det sluta med att de måste "skäras" bort tydligen. Många gånger har det räckt med att vi bara klämt ut dem, gjort rent (fått göra det några gånger) och sen har de försvunnit. Men sen är det några gånger som det inte räckt utan han har varit tvungen att få antibiotika.



Det är supertråkigt, speciellt då han får svårt att gå på vissa ytor. :(

2009-11-05 @ 19:37:20
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: Lina & James

Glömde säga att den här gången gick det t.o.m lite längre så även trampdynorna blev påverkade. Delar av trampdynorna har blivit mjuka, ja som de är infekterade också... :( Vi fick en "salva" att smörja på (utöver antibiotikan), en stark steorid som heter Betnovat av veterinären och den har funkat bra! Hoppas verkligen han blir helt återställd inom kort... så han kan träna! :)

2009-11-05 @ 19:42:51
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: Ira å Mio

he he he ... tror inte Mio och Azi sörjer det inte blev hundpromenad ikväll, båda hatar regn och sånt så det hade kanske varit svårt delta ikväll.. även om vi inte bryr oss om väder och tycker vi kan med, så är det inte lätt dra en hund som vägrar och surar... hehe du är sött när du kallar Azi för en sur kärring hihi..



2009-11-05 @ 20:08:31
Postat av: Helena

haha de är inte dumma! Azis mamma Rutan gillar inte heller dåligt väder.; )

2009-11-06 @ 09:46:19
Postat av: Silje

HAHA, vad gullig hon är! Besvärlig dam, men gullig ;)

Hoppas det går bra på röntgenget i dag!!!

2009-11-06 @ 11:32:33
URL: http://lifeofcs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0