5 november - 09



Här är lilla tröttfis som inte orkade gå upp imorse kl 7, istället stannade hon kvar i sängen under täcken när jag gått upp och fixat mig. Vid halv åtta fick jag väcka henne och säga att vi ska gå ut innan jag ska till läkaren.



Nu ligger hon så och suckar för vädret. Det gills inte, inte alls. Snö samtidigt ösregnar. Så jag är snäll mot henne och låter vara inne ganska mycket idag. För vi ska på hundpromenad med Hundstyrkan senare ikväll, så vi kommer vara ute 2-3 timmar.



"Hund intresset i vårt land har aldrig varit större och hundens status i samhället ökar. Men sker det på hundens eller människans villkor? Behandlar vi våra hundar med tillräcklig respekt? Gör vi oss verkligen förtjänta av hundens villkorlösa kärlek?

PÅ HUNDENS VILLKOR - HUNDENS ÄR INTE MÄNNISKOR bevisar frågorna är berättigade. Många hundägare ger sina hundar mänskliga egenskaper, ofta i all välmening och i kärleks namn. Hundarna spökas i kläder, får aromaterapi och serveras gräddtårta på födelsedagen. Men vad betyder det att vara snäll mot sin hund - egentligen?

Bokens ambition är att fungera som tankeväckare och vara ett inlägg i välbehövlig debatt. Den som verkligen älskar sin hund måste lära sig att respektera hundens egenart  det är främsta beviset på kärlek."

Boken är så jätte bra. Jag läste ut boken på en gång att jag glömde dricka min varmchoklad med grädde. Fastnade  verkligen i boken och håller med det för mesta i boken. Har även lärt mig några nya saker som skillnaden på kastrering och sterilisering. Själv jag föredrar kastrering framför sterilisering. Spanien måste ha licens för att få äga vissa hundraser, önskar det var så i Sverige.

Ni som funderar på att skaffa hund - läs boken På hundens villkor först! Sen kan ni besluta om ni ska skaffa hund eller inte. Att äga en hund kräver så mycket mer än vad många tror, tragiskt.

Ska ej berätta mer ni får läsa själv :)

Kommentarer
Postat av: Silje

Det är nästan en sån bädd Clifford har :D De är ju jätte bra (går inte att äta upp) ;)



Ja, jag har tänkt på det, att ta med någon hem eller försöka filma ett anfall. Men vet. sa att iom att det inte är något stort anfall så är det inte något att göra med det, ingen poäng i att ge medicin osv.

2009-11-05 @ 14:05:38
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

det var tänkt att vi skulle skaffa en tibetansk spaniel, hade mejlat två uppfödare osådär men så gick husses förra hund bort i samma veva o vi blev lite nere.. sedan var jag bara inne på blocket o kikade en dag o såg dukes annons o ville åka o titta :)!

2009-11-05 @ 14:10:34
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Låter ju bra, ser fram emot låna boken :)



Hehe Mio samma som Azi, mas missnöjd med vädret han vill bara kissa sen in igen.. sovit hela dagen och svår att få med ut.. lätt i morse då han ej visste hur vädret såg ut men sen har han varit svår få ut... hellre slöa o sova i soffan/sängen/bädd.. hihi.

Ses snart! kramis

2009-11-05 @ 14:44:21
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Cissi

haha, lika morgontrött som Skillz. inte en chans att han vaknar innan 10, man får dra upp honom. :P

2009-11-05 @ 15:19:22
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Julia [ Fotobloggen ] ♥

Hejsan!

Gå gärna in på min blogg och kika på lite kläder jag tipsar om på Gina Tricot.

Släng gärna in en kommentar också vad ni tyckte eller något annat roligt.

Ha en fortsatt bra dag:)

Kram Julia

2009-11-05 @ 16:33:47
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Julia [ Fotobloggen ] ♥

Hejsan!

Gå gärna in på min blogg och kika på lite kläder jag tipsar om på Gina Tricot.

Släng gärna in en kommentar också vad ni tyckte eller något annat roligt.

Ha en fortsatt bra dag:)

Kram Julia

2009-11-05 @ 16:33:50
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: a.s

Vad gosigt och mysigt det är i sängen! Förstår att Azi stormtrivs där. Varmt och gottt... Boken syns bra, så jag ska tänka på den nästa gång vi åker till biblioteket. kram

2009-11-05 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0