12 oktober - 09

Jag och Azi har varit hos Bamse och hans underbara föräldrar nu i 4 dagar. 

Fredags åkte vi inlines runt Varbergaskog 50 minuter. Bamse drog som en äkta draghund, Azi sprang fint bredvid mig istället. Haha.

Lördagen åkte vi till Biltema och köpte en kätting på 4 kg, som Bamse och Azi drog halva skogen var. DW, alltså :) Azi var lite tveksam i början men drog fint, hon har gjort massor av gånger förut.

Söndagen var vi på Signerdogs hundträff i Wadköping - vi var sammanlagt 6 hundar. Promenerade i störningplatster och fina stig bredvid SvartaÅn. Hundarna kom hem slutkörd efterr 3 timmar. Kvällen tog vi en promenad till Maxim, vi hyrde en film Fingerprints.

Just nu är jag ensam hemma med hundarna då de både två jobbar. Martin kommer hem ganska snart. Jag vet inte vad som ska hända idag, men troligen kanske träffa Tina och Mira. Men har iaf gått med hundarna ca en timme i skogen och de fick söka sin frukost på marken.

Azi ligger alltid på Martin och anfall pussar honom.


Solar tillsammans - förvånar de er? :)

Bamse gick så duktig i DW, första gången och var lös, men gick fot hela tiden och verkar verkligen trivas med DW. Han är ju en äkta draghund ;)

Jag och Azi i vacker höstväder!

Motiverade henne, början av DW.

Duktiga Azi som kämpar.

Bamse ligger så kul. Haha.

Världens sötaste!


Bamse fick syn på mig som sov på soffan efter hundträffen, så han hoppade på mig och väckte mig. Sen la han på mig, 45 kg hund, på mig! :D

Azi bugar? :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

sv: åh tack. :) Ja, problem har väl de flesta men det är få som erkänner det. jag vill väl inte heller erkänna egentligen, men nu är det så och det får jag acceptera helt enkelt. man kan inte gå och blunda, så blir man inte av med några problem.



Grejen med Skillz är att han är så jävla bortskämd. Han är ju en omplacering och när han kom hit var han ett odjur. han svarade tillbaka när man sa till honom när han gjorde fel. jag gillar inte att skylla på att han är en omplacering och att allt är förra ägarens fel, men i det här fallet är det så.

hur som helst så har han bättrat sig, men han är fortfarande lika envis och vill han inte så vill han inte. och han är van vid att få precis som han vill, därför är det otroligt svårt att träna någonting med honom. T.ex. när han flyttade hit höll han på och tuggade på armar och händer, jättehårt. precis som valpar, bara det att han var ingen valp längre då. detta har han fortfarande inte lärt sig att det inte är okej, även fast det är mycket sällan det händer nu.

så kort sagt, har han väl börjat med någonting, t.ex. utfall vid hundmöten, är det väldigt svårt att bli av med. och nu har han börjat med ännu en grej som absolut inte är accepterat men även det kommer ta tid. det är nya problemet är väldigt allvarligt och eftersom Skillz är som han är kommer det gråtas många tårar innan vi har blivit av med det.



oj, vad långt det blev... :P gud vad jag tjatar, hoppas du orkar läsa.

2009-10-12 @ 13:00:26
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Haha söt vovvar :D!



Jepp, det är tydligen snö längre in i lander (typ jokkmokk).

Jag vet faktiskt inte vart dom bor, hon som ägde hans morfar bara sa att dom kom från örebro från början. Kom inte på tanken att fråga om hon visste vart. Men dom skall iallafall vara blandningar mellan Dobermann/Bordercollie och lite stövare, ca 1½ år gamla.

2009-10-12 @ 13:12:25
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Haha jaa, hon får stå ut med det mesta ;)

2009-10-12 @ 13:20:14
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

love bild på azi o martin..söööttt... jaa azio bamse älskar varandra pi mkt, de trivs bra ihop sött de alltid e nära varandra.. vi saknar er båda två :) tyckte azi det va kul dra igen eller?? på tanke du slutade förut men nu börjat igen?? skoj..

kram

2009-10-12 @ 13:29:14
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira

:-) kunde du se ngt i mms? tyckte ej det syntes ngt.. men har äntligen hittat sladd till batteri så nu håller kamera på att ladda batteri så snart kan jag blogga med bilder ..puhh alla har tjtatat se hur mio ser ut nu.. så snart får ni se!!!! ;-)

2009-10-12 @ 13:54:31
Postat av: Rebecka

Söta bilder :)

2009-10-12 @ 14:21:21
URL: http://beems.blogg.se/
Postat av: camilla

för liten? vilken löjlig bortförlaring... ;)

dom är ju tjuriga, vilket gör dom mer vårmotiverade men då min fattade vad det gick ut på sluade hon tjura :) she loves it :D

2009-10-12 @ 16:29:35
URL: http://libertine.zoomin.se
Postat av: Carina

Vad härligt det ser ut när de ligger och myser i solen...

2009-10-12 @ 19:05:47
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Silje

Fina bilder :D Ni har haft en helt kanon helg :D Azi är ju så duktig! Eller hon har ju en duktig matte så det är inte så konstigt kanske :P

2009-10-13 @ 09:46:12
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Nicole

Nu var det ett tag jag läste, får läsa ikapp det jag missat :D Har ni inte fått snö ännu? Du bor ju en bit upp ju!



VA söt Azi är när hon drar, ska hon få börja styrketräna igen :)

2009-10-13 @ 21:38:50
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0