17 oktober - 09

Vi har tagit det jätte lugnt idag på soffan, med tre korta rundor runt kvartet. Azi är så trött, det är jag med. Jag ska nu ändra på hennes aktivitet genom att köra varann dag med motion/träning och varann dag blir det lugn dag. Får se om det passar henne bättre, måste hitta rätt nivå för henne när hon blir åtta år till feburari. Så hon ej blir för utbränd eller understimulerad.

Hon blev piggare till eftermiddagen då fixade jag lite lax i toapapper rulle och hon fick lösa för att få ur laxen. Första gången gjorde hon lite sisådär jobb, kämpade länge och tittade förundrat på mig hur hon skulle göra. Men andra gången jobbade hon som man ska och lyckades få laxen ur den snabbt. Så avlsutade vi med leken. Man ska alltid avsluta på topp.

Chansar man en gång till kan det gå snett, så får man ej avsluta sånt, för nästa gång man kör den grej minns hunden hur det gick senast och kan bli dåligt i längden. Visst kan man göra om och om övningen när det gått snett, men övningen blir tjatigt för hunden och hunden kan ledsna. Därför avsluta övingen när det går allra bäst för hunden.

Ska ta en längre promenad senare ikväll innan sängdags :)

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Håller man ska göra få gånger ej för många ggr, bäst sluta på topp än tjata om igen och omigen bättre prova igen om några timmar eller dagen efter tills de förstått.. korta stunder är bäst... brukar göra med handduk att knyta hårt.. eller nina ottossons leksaer, eller smörpaket.. (fast sällan nu p.ga han klarar det för lätt hehe )

2009-10-17 @ 18:54:40
Postat av: Mio å matte

Kul ni ska träffa Ester, tyvärr löper hon o jag är ju intresserad av sånt haha, synd vi inte ses i morgon men matte berättade att du o Azi ska passa mig på torsdag, hoppas ni är snälla mot mig ;-) Puss Mio

2009-10-17 @ 19:38:23
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Exakt! :)

2009-10-17 @ 19:47:21
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Han gillar oftast att stå bakom kameran mest haha ;). Men jag fick med en bild på honom som jag fick lov att lägga upp på bloggen, så den kommer nog snart. :D

Annars kanske det är lite spännande med den mystiska hussen? :D

2009-10-17 @ 20:53:26
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Elisabeth och Sacco

Kul att du kanske ska börja på Saccos hunddagis lite längre fram. Sacco ser ut att trivas och fungerar bra i sin grupp, de går på långpromenader och månar om hundarna. Jag supernöjd! Sacco lär definitivt vara där även framöver.



hi, hi vilken liten lortgris du fångade på bild:) Som sagt man älskar dem oavsett!



Fina bilder på Azi och Bamse, de ser ut att stormtrivas tillsammans!

2009-10-18 @ 08:50:04
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: jiin

du har en ny blogg! åå.. och jag måste verkligen säga att jag ÄLSKAR DIN HEADER ! så VACKERT!!

2009-10-18 @ 14:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0