21 oktober - 09

Var i skogen med Azi tidigare idag 1 timme och 40 minuter. Några få bilder togs. Lade även en spår, Azi visste vad det pågår när jag tog upp selen och linan. Azi flög nästan iväg när vi skulle gå till spåret som börjar, Azi gick bara med bakbenen, väldigt energi i henne. Hon älskar verkligen spåra. Hon fick sitta lugnt och vänta innan jag säger varsgod. Och arghhh, hon rusade iväg som en raket i de första 20 meterna, linan brände min "fuckoff" fingret. Nu har jag en vacker blåsa på fingret *not*. Men Azi spårade sen väldigt fint och med hela hennes hjärta och hittade slutet perfekt.

Spåret är för kort för henne då jag ej vågar lämna henne själv i skogen så länge om jag ska lägga 300-400 meter. Så det får bli 75-100 meter. Nästa gång får jag tvinga någon följa med oss som kan stå kvar med Azi. Eller får jag fixa själv i skogen och sen hämta Azi från hemmet.

Resten av tiden promenerade vi en ny stig som jag hittade, riktig spökstig tycker jag. Då det finns massa av nedbrutna och döda träd. Lite läskigt, men jag har med mig min kamphund, så jag kan vara trygg ;)

Om nån timme när Azi har vaknat upp kör vi med mjölkpaktet, hoppas hon gillar iden :)





Lekte lite med bil leksaken när vi var på lekparken på väg hemåt, haha.


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Söt Azi!! :) Fast jag hoppas att du inte lät henne tugga på bilen? Ska också köra hjärngympa snart, wie :)

2009-10-21 @ 16:52:38
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Pip

ååh! Azi pi underbar!

2009-10-21 @ 16:53:59
Postat av: Ira & Mio

HAHAHA skrattade gott när jag läste det här... söta Azi full med energi och IVRIG att sätta i gång så söta mattes finger fick blåsor... händer ofta med pappa när Mio får syn på mig..att det bränns i pappas hand eller fingrar... mamma 'r alltid beredd medan pappa slö och så får han skylla sig själv ;-) hihi blåbär på vita azi...ajdå! kramis

2009-10-21 @ 17:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0