4 september - 09


Igår gick jag och Azi 1 timme och 40 minuters promenad runda Storkällans kyrkogård. 4,4 km är det ungefär. Där sökte hon massa av mat i skogen och balanserade på långa muren. Kvällen tog vi en kortare promenad, då det ösregnade och jag skulle se på film med mamma. Hundhotell, riktigt söt film. Har sett den förut, men blev sugen och se på igen.

- Det blir dåligt med bilder nu, då jag har tappat min kamera på min steniga trappa och den är halvdöd :S Vita ränder på display, så jag kan ej se när jag tar bilder. Bara chansar liksom. JÄVLIGT SUR på mig själv, jag skyndade och ta upp den från byxfickan för att jag tänkte fota Azi som sitter vackert vid dörren innan vi gick ut. Men klumpiga jag, greppade den inte ordentligt, så fick jag se min käraste kamera falla ner mot stentrappa :S

Idag har jag Adam hos mig. Jag och Nicke träffade utanför mitt hem kl 7 imorse, vi hälsade ej varandra. Utan vi betedde oss som främlingar och gjorde några hundmöterna. Adam måste träna lite och ha kontakt med den som håller i koppeln när de e hundmöterna, han behöver finslipas. Även Azi och Adam ska lära att när de ses betyder det inte alltid att de får hälsa på varandra. Utan det handlar precis som alla andra hundar - vänta och hälsa på vår kommando. Det gick jätte bra idag. Pappa träffade Adam för första gången imorse då han har bott på landet och varit i Spanien. Han blev förtjust i Adam och tyckte han var söt. Hihi.

Sen vilade jag lite - är så trött av att vakna kvart över 6 imorse. Halv tio vaknade jag igen och tog 2 timmars promenad med hundarna runda Storkällans kyrkogården igen. Vi gick först genom skogen och där lade jag två spår - varsin alltså. Jag gömde även korv i träd, Azi vet vad det handlade om och hoppar lätt med frambenen och letade korv i trädet. Men Adam behöver lite vägledning hur han skulle göra. Sen fick han spel efteråt och verkade tycka det var jätte roligt. Hoppar runt runt i koppel, haha. Band fast dom i träd och jag gick 15 meter från dom och gjorde en stor cirkel och där gick jag runt (För att hundarna ska veta att de är BARA i cirkeln de ska leta. Så gör man i uppletande). Jag slängde lite korv runt där i cirkeln. Sen tog jag Azi lös och dubbel koppel på Adam, de rusade efter varsgod och letade fint runt i cirkeln. De gick inte över cirkeln - fantastisk vad hundarna kan göra med sin nos! I kyrkogården gick hundarna fint i fot och de fick hoppa upp och ner på bänkar, stenar, kontaktövningar och så.

Azi måste lära sig att sitta kvar och vara lugn när jag tränar lite med Adam. Azi blir lite stressad om jag drar iväg med Adam själv. Hon är lite svartsjuk och vill vara med. Men hundarna får göra precis samma sak. Azi vänjer nog sig sen, Adam är ju en ny hund i vår värld. Så det tar lite tid för Azi som är SÅ MAMMIG!

 


Kommentarer
Postat av: Silje

Vilket fint kort! Så roligt att ni har gått långa turer med mycket aktiviteter :) Synd med kameran dock, tycker det är så kul med bilder.



Ha en fin helg :)

2009-09-04 @ 13:59:36
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Silje

Och tack så mycket för en gullig kommentar ^^

2009-09-04 @ 14:29:38
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Gizmo & Leeloo [Ett hundliv i all sin glans...]

hehe tack tack:D

2009-09-04 @ 17:18:18
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Ira å Mio

Hehe... roligt få en hund att träna med för du vet ju redan vad Azi kan och inte, dessutom vill hon ju vara med så det är bra träning för henne oxå att titta på avstånd och ej få deltaga!



Ajdå trist med din kamera, otur!! Fin bild på dig å Adam iaf! :)



När fyller du år? Eller så får du önaka dig en ny kamera i julklapp :-)



MAX glad idag, allt hände så fort men nu har jag tittat på en lgh, gett bud som accepterades, skrivit kontrakt, varit på banken ... allt på en och samma dag.. HELT SLUT NU!! Hehe ska blogga senare ikväll om idag.

2009-09-04 @ 17:53:07
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Låter kul! :) Det blir en promenad med övningar sen idag, wie! :) Förhoppningsvis kommer ja ihåg kameran!

2009-09-04 @ 18:13:48
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Nicole

Gud va störande med kameran! Jag hade kännt mig helt lost om jag inte hade en kamera.. Och vad ni promenerar, är imponerad, så mycket orkar inte ens jag gå runt :D

2009-09-05 @ 12:16:45
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Elenor

Adam är pi fin! Hur gammal är han?

2009-09-05 @ 19:06:15
URL: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0