3 timmar med underbara Azi i naturen

Vi var ute hela 3 timmar idag på promenad, spårning och klövjning. Gick 7 km summa.

Azi var lös större av promenaden, förutom när vi gick vid bilväg. Azi älskade och sprang sin amstaff fnattar på sandgropen/strand vid Flatenbadet. Även där lade jag ett spår, Azi stack med ett raket fart och brann av glädjen. Mitten av spåret mötte vi en gubbe som gick i skogen, Azi nosade lite på honom sen spårade hon vidare, blev glad att hon inte stördes av störningen så mycket.

Kastade boll med snöre, ny leksak som jag köpte på ICA för 25 kr igår (sönder nu), upp och ner i sandgropen. Bra för Azis muskler. Gick 15 minuter med klövjeväskan över Älta Sjön på en bro, så klart.

Massa lek och kontaktslekar. Hoppa på stenar, balansera på stubbar/trästockar, höll ögonkontakt med mig under tiden vi passerade andra hundar. - Jätte duktig Azi var idag!

Förresten - jag använder fortfarande täcke på Azi. Inte den röda Hurtta vintertäcke, utan höst/vår täcke från ÖB. Använder när det är molnigt, duggregnar, kyligt därute. Men när det är sol så går Azi utan täcke. Är jag knäpp som har täcke på henne nu, eller ...? Jag ser iallafall ingen annan som har täcke på sina hundar, bara jag. Men är också rädd om hennes höfter, vill hålla de varma så mycket som möjligt.











Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Hej ...

Ni verkar ha så fina områden att gå i där du bor. Ser härligt ut!? =) Vart har du köpt din klövjningsväska? Funderar på att köpa en sån av något slag. Nej det är väl inte dumt att du har täcke på henne om du känner att hon behöver det!? Elle hur? :) Ha det gott! kram

2010-04-10 @ 17:01:09
URL: http://www.metrobloggen.se/8508
Postat av: Tina & Miracle

Nej, det är en och annan i min WP grupp som använder täcken / tröjor till sina hundar, så nä du är inte ensam om det och jag förstår att du vill vara rädd om hennes höfter. :) Snart ska jag och Mira gå till Virginska för att hämta min cykel, perfekt uppvärmning och sen cykla hem! :)

2010-04-10 @ 18:12:53
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Härlig promenad ni fått idag, vi också.. 5 km..



Hehe jaa vissa leksaker går sönder direkt medan andra håller längre.. men vissa leksaker som e skitbilliga e det lite äsch om de går sönder direkt typ..



Coola bilder på Azi med graffiti bakgrund :)



Idag har Mio gjort studiofoto, han gillade ej det som vanligt men jag hoppas det blev några bra bilder.. spännande se sen!



Kram på er från oss

2010-04-10 @ 18:14:29
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anna

Halloj!



Vilka härliga bilder, jättemysigt att promenixa vid en strand :)

Äh, inte e du galen heller, täcke har ju en funktion! Och har hon lite dåliga höfter så är det väldans bra med täcke, för det är ju ingen sommarvärme ännu....

Funderar på att införskaffa regnoverall till Trassel, för jäklar så mycket lort han drar in nu! Tora som har lite längre ben drar så klart inte in så mycket, men funderar på ett regntäcke åt henne ändå. Ingen tycker väl att det är mysigt att traska runt plaskblöt? ;)



Hoppas resten av Er helg blir underbar! :)

2010-04-10 @ 22:20:16
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Madde

Vilka fin abilder du tagit och så kul att ni har så bra rundor att gå och samtidigt ha lite aktiviteter på promenaden.

2010-04-11 @ 08:17:53
URL: http://teddyomatte.blogg.se/
Postat av: Malin & Zilla

Jag tycker du kan ha vår/höst täcke på Azi. Allt för att hjälpa till ang höfterna, ökar livslängden på henne ju!



Och att du gör det rätt o använder den när det är lite kyligare, dugg/regn, molnigt.

Men ja tkr inte du ska ha täcke på Azi om temperaturen visar över nollgradigt.. =)

2010-04-11 @ 10:14:33
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Nicole

Tycker absolut inte det är dumt :P Om Azi är frusen av sig och har dåliga höfter är det väl jätte bra att hålla henne varm, speciellt om hon ska jobba samtidigt.

Alfons kan inte ha täcke nu, han svettas ihjäl, han flämtar på vanlig promenad utan vidare träning, men vi har det nog lite varmare här nere.



Ja piercingen läker jätte fint :D

2010-04-11 @ 13:42:29
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Mysigt med promenad! Azi gör sig jättebra på bilder :)

2010-04-11 @ 18:48:37
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Lotta & Leia

Jag tycker att du gör rätt i att ha sådant täcke på Azi. Vi vet ju att våra amstaffar inte gillar att bli blöta och kalla. Blir förkylda som oss människor. Inte kul. Så när du känner att du kan gå utan jacka så kan hon de också =) Vi har ju vinter jacka och vår jacka. sedan på sommaren har vi ingen jacka. Men när det regnar har ju vi på oss regnjackan ;)

hihi ha det bra tjejor

kramar <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0