Azi har glömt hur man ska spåra och plötsligt blivit proffs på uppletande av föremål

Jag och Azi drog ut på en skogspromenad imorse. Jag hade lagt ett spår tidigare på morgonen, rätt långt spår. Jag var super taggad och tog stolt Azi dit. Men vad - Azi har totalt glömt hur man ska spåra! (?) Hon var totalt ointresserad av spåra ens. Hon låtsas spåra lite och så plötsligt hittade hon en pinne och började leka. Ja, spåret gick inget vidare för henne idag.

Jag såg att hon hade spring i benen - så jag körde uppletande. Med godis som vanligt. Hon sprang i fullfart och jobbade som man ska. Jag testade också och lägga leksak och vips Azi hittade den och bar så fint till mig med den. Helt tvärtom med tanke hon brukar vara super på spår, men kass på uppletande av föremål.

Vid Strålsjöns strand kastade jag leksaken och lekte lång stund med Azi. Azi bara sprang och sprang. Sen gick vi lugnt tempo hemåt. Strechning och massage fick hon.

Vi gick inte alls på promenadvägar, vi gick hela tiden rakt inne i skogen, i olika terräng.
Bra muskelträning för oss :)

På dagen när solen kikade fram tog vi en promenad till kiosken och köpte en glass som vi delade. Mumsigt! Efter glasspausen lekte vi med pinnar på en mini äng kan man säga.
Ännu mera spring i benen har hon. Riktigt pigg är hon idag.

Mini bildbomb, eller? :P



Bonus bild - Färskt torkade Kycklinghjärtan. Köpte färskt kycklingshjärtan för två dagar sedan. Kokade och sen skärade jag till små bitar och hade i ugnen.
- Wiola - god nyttig godis till Azi :)


Kommentarer
Postat av: jennifer

Jag tror inte hon har glömt.. utan kanske har inte lust.. men du vet bättre hur azi e.. :) jag testade en sak igpr.. en lekpark har typ målgrej "insydd" en staket.. där man kunde spela basket, innebany fotboll..jag gick o gömde mig ..asså svea kan se mig..men ville hon skulle "hämta" mig..men hon fattade inte..va utanför staketet..ska testa ikv igen..lite bra träning :)

2010-04-15 @ 16:02:39
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha minst 3 inlägg per dag ;)! Vad duktig azi är!

2010-04-15 @ 16:12:46
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Jättefina bilder!! Jag och syrran åt glass idag också, bara för lite extra sommarfeeling! :) Har du en email så kan jag skicka dig länken till Mollys dagis hemsida :)

2010-04-15 @ 17:29:31
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Ira o mio

:) azi hade sin tvärtom dag idag! :) många fina bilder hon njuter av springa fritt. Ja ang fästingar jo jag vet men sällan folk behöver börja använda medel före juni enligt erfarenhet. Speciellt i sthlm pi ovanligt. Ute landet annat sak :) men nu efter ditt rapport då ska mio oxå få meddel med start i morgon kväll

2010-04-15 @ 17:44:03
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Carina

hihi så söt hon är när hon springer med pinnen i munnen. Hon har nog inte glömt men kände inte för det idag utan ville göra något annat. Mumsigt med glass :-) Ha en bra kväll

2010-04-15 @ 18:45:26
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Ira & Mio

ja precis... :)



Gott med isglass förresten å så ni sett blåsippa, ej gjort det ännu ej tussilago heller fast många har sett det..hrmm de gömmer visst för mig??

2010-04-15 @ 18:45:35
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Så flitig du är som gör sådant gott godis! Vilka härliga bilder över! :)

Jo med oss är det bra, just nu ska vi ta och träna en liten stunde :P

2010-04-15 @ 19:54:01
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Det gick jätte bra! Ja, den var död när vi kom in, den hade hängt sig :( fastnat i ett snöre i blivit strypt :S

2010-04-15 @ 20:38:05
URL: http://sweetolag.blogg.se/
Postat av: Anna

Novas halsband är något stort med men inte så farligt. Hon har 57 cm i huvudmått. Jag valde halvstryp på halsbandet, vet inte vilken modell du valde? Halsbandet är i alla fall 64 cm som störst och ca 57 cm som minst. Jag beställde ju två halsband och det ena är 1 cm längre än det andra så det är lite för stort :(

Men ditt halsband borde ju inte vara så stort, det borde vara ca 50 cm som längst om du har halvstrypmodellen. tråkigt att det har blivit fel :(

Ja visst är hindret fint :) Tack för att du håller tummarna och tassarna =)

Hihi vad rolig Azi är som hade "glömt" hur man spårar. Det går säkert bättre nästa gång =) Vad många och fina bilder på Azi, hon ser så lycklig ut. Mycket spring i benen =)

Ha det fint. Kramar

2010-04-15 @ 20:56:08
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: a.s

Impad över kycklinggodiset.. Ser jättegott ut faktiskt...

2010-04-15 @ 21:47:04
Postat av: Silje

Azi är så söt!!!!! Fina bilder som alltid :) Lycka till med förberedande till utställningen! Vad roligt :D

2010-04-16 @ 10:14:33
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: nicole

haha usch va äckligt me hjärta, de hade inte jag velat göra i ugnen :D Men så är jag lite mesig oxå :P



åååh va mysigt med uppletande, blev sugen.. ska nog köra lite idag efter jobbet tror jag :D

2010-04-17 @ 15:32:27
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0