Fästingar, dumma fästingar



Min största rädsla är att Azi ska bli sjuk igen av fästingar. Idag på promenaden på jobbet såg jag nåt kröp på Azis kropp, usch en äckel fästing. Jag dödade den på en gång. Och en annan hund på jobbet hade en fästing fast på hans huvud. Bläää! Så när vi kom hem - raka vägen till Frontline och droppade Azi.

Azi är trött idag. Så vi ska inte göra någonting speciellt ikväll förutom att ta det lugnt. Imorgon tar vi en promenad över Erstavik och ska lägga ett spår istället för ikväll.


Kommentarer
Postat av: Ira

Redan? Läst om det men trodde ej i stan utan bara ute på landet typ tack för varningen ska börja kolla mio oxå för fästingar älskar honom. USCH! Hatar py fästingar jag med

2010-04-14 @ 18:25:46
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej hej, ja det var ett tag sen hihi. Tack för berömmet om bilderna =) Härligt att ni med har gott väder :)

Hon skall röntgas i slutet av denna månaden.Ja det är jättefint hos den nya veterinären =) Jo jag visste om Azis D höfter, men hon mår ju gott ändå. Du tar väl hand om henne =)

Hmm fasen vad skumt att halsbandet inte har kommit, det skall ju inte ta så många dagar med posten. Fast man vet ju aldrig, posten kan strula ibland. Men maila dem igen tycker jag för det är gått lite väl lång tid!

Äckligt med fästingar, så hemskt om hundarna blir sjuka av dem:(

Ha det fint!

2010-04-14 @ 19:32:45
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: jennifer

Usch..Förstår du e livrädd hon ska bli sjuk igen.. Hatar fästingar..alltför att plocka..o att parasiter jagar efter svea...usch

2010-04-14 @ 20:15:07
Postat av: Anneli

Ja, fästingar är verkligen superäckliga. Tänk om det gick att utrota dem, vilken lycka. Hoppas verkligen att Azi inte får några fler på sig.

2010-04-14 @ 20:43:24
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja BLÄ för fästingar!!!!

Frontline kör vi oxå, har fu nkat si så där - nån sommar var de helt fästingfria, medans förra sommaren fick vi plocka nån nu och då..

Har funderingar på Scalibors fästinghalsband, men ska kolla upp lite mer först..



Ha D Bra! :)

2010-04-15 @ 10:41:48
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0