Dagarna me min underbara Azi!

Helgen har Azi umgåtts med pudeln Mio och hon gillade Sollentunas rasthagar som fanns massa med bil/moped däckar att leka med. Ovanligt att hon ville leka med däckar liksom :) Sen har vi gått på en härlig två timmars promenad i Erstavik, nytt väg för oss. Har en privat guide nu ;) Azi lekte och sprang med 4 andra hundar. Awesome promeniX. Fan vad jag älskar å va i skogen me hundarna, å! Även har hon dragit pulka, 5kg på 10 minuter, annars drog hon tomt lass hela rundan. Varit med mig på jobbet igår.

Igår kväll var de mys kvällspromenad, de glittrade överallt i luften, så fint, ville bara gå längre och längre då :)

Azis höfter har tyvärr blivit värre och värre nu. Hon har vid ett par tillfällen skrikit till när jag rört hennes bak område. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte medicinera henne smärtstillade?!?!?!


Kommentarer
Postat av: Cissi

vad tråkigt att höra om höfterna! :( usch vad jobbigt, för både dig och henne.

det finns ju de som medicinerar sina hundar livet ut, men sånt är ju olika vad man tycker är rätt och fel.



älskar också att plumsa runt i skogen i djupsnö nu, Skillz tycker dock inte det är lika roligt. han fryser så, stackarn. så det blir inga långa rundor tyvärr.

2010-12-08 @ 09:22:04
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Härligt att vara i skogen med hunden :) Tråkigt med hennes höfter.. Hoppas det löser sig!

Förresten, kan du berätta lite om din praktik på Albano..? Om du vet om någon åldersgräns eller så :)

Kram

2010-12-08 @ 12:58:10
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Lina

Back on track har ju både täcken och madrasser som ska kunna hjälpa mot höfterna. Deras madrass är ju tryckavlastande och reflekterar väl hundens egna värme om jag inte minns helt fel. Sen har dom ju täcken också, kanske är nått att testa innan du börjar medicinera. Det är aldrig kul att ha en hund på medicin, trazzel går ju på kortison och det är inte roligt :(

2010-12-08 @ 17:58:02
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

SV: Okej, då vet jag :) Jo, visst är det jobbigt med sjuka djur.. :( Men jag brinner verkligen för att få hjälpa dem :)

Kram

2010-12-08 @ 18:58:58
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

tack ja visst blev bilderna bra! kul ha lite att rama in :) härliga snö promenad bild med många hundar!! trist höra ang Azi höft kanske dags börja med sim? förstår du ej vill ge smärtstillande inget kul samtidigt som man ibte vill våra älsklingar ska ha ont heller usch!! kram på er från oss

2010-12-08 @ 19:10:58
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anonym

förresten tänkte jag du skrev Azi drar fem kg i pulka då e Mio för tung för Azi att dra? hihi fick en lustig bild i huvudet plötsligt att Mio satt i pulkan o azi drar hahaha

2010-12-08 @ 19:15:18
Postat av: peter

hahah ser ut som om ja håller brusa i svansen!



Fint att ja fick va me i din blogg ;)

2010-12-09 @ 00:21:44
URL: http://akelas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0