Dragträning och aktiviteter

Det har varit tyst om vår träning under helgen – det beror på att jag har inte varit hemma i helgen. Azi har varit hemma med min mamma och brorsa. Jag kom hem igår kväll, så vår träning började på allvaret igen idag.

Vi började dagen med en promenad mot Strålsjön genom skogstig, Azi sprang lös. Herregud så lycklig hon var! Sprang och lekte med snö. När vi kom fram till större plogad stig så hade jag nomesele på Azi.

Så det var dags för dragträning. Hon gick framför mig på kommando och drog lite, jag gick raskt. Azi var lite osäker i början, men sen när hon mindes vad som handlade om så sprang hon glatt. Hon fick fet massage och strechning när vi kom hem.

Efter några timmars vila gick vi kort kiss runda innan vi körde med bakdelskontroll, hon börjar förstå vinken att hon ska gå vänster varv. Hon kunde gå några steg själv till vänster mot mig själv. Framsteg där!

Fritt följd
gjorde vi inomhus. Hon är mer intresserad nu och jag belönar henne precis när hon är på rätt takt vid mig. Azi tycker det är kul då hon viftar på svansen hela tiden.

Bjuder på ett gammalt film när hon drog mig på skidor, pga kameran dog när vi var ute så inga bilder eller film.


Kommentarer
Postat av: jannica

Va härligt! :D



Tack så mycket!

Va skönt att hon blivit frisk!

Det är roligt och vara hundledig ibland, men man saknar och längtar efter sina fyrbenta, bästa vänner efter en stund :)



Ja det skulle vara så skoj, är lite nervös bara, då jag är ett pratkvarn annars och när jag inte kan så bra teckenspråk...



va trist, då det är givande och roligt att jobba men människor :(

2010-02-22 @ 22:26:45
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Carina

Kan tänka mig att hon var lycklig när hon fick springa lös och leka i snön. Ser på mina busar hur glada dom blir varje gång man släpper dom. Ni är så duktiga med er träning. Man blir inspirerad av att andra tränar sina hundar och tar tag i det själv oxå. Ha en bra dag

2010-02-23 @ 05:48:55
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Linda & Azi

Godmorgon!



Kul med den gamla filmen. Härligt att Azi är pigg nu och ni kan börja träna igen.



Kram Mormor

2010-02-23 @ 06:12:25
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Silje

vilken underbar film!! blir så glad av att läsa din blogg, ni är ju så duktiga! Kanske jag skall börja träna bakdelskontroll med Clifford, verkar vara bra hjärngympa :P



Jag var bara i Stockholm centrum, och i Globen på konsert i helgen. Inget "spännande", och så var det ju mini snöstorm där så det var ju inte så roligt ;)

Har kommit lite på väg med träningsplanen, men den är inte helt klar. Får bli ett utkast som jag får finslipa lite på med tiden :P

2010-02-23 @ 08:21:11
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Carola & Lilo

Vi är helt nya inom dw och har än så länge bara träffat nybörjargänget.

Du har en jättefin hund och hemsida!

2010-02-23 @ 09:08:00
URL: http://www.lilotuff.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hoppas att den kommer på posten snart då, förstår att du väntar ivrigt hihi. Kul att läsa om er träning,niär så duktiga =) Roligt att det går så bra i det fria följet nu :)

2010-02-23 @ 15:07:53
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Anna

Halloj! :)



Åh vilken härlig video!! Letar efter begagnade längdskidor här, vill att Tora ska dra mig :p

Hur lärde du in dra med Azi?

Tränar med Tora så här:

Har henne i nomesele framför mig. Koppel fäst i mitt midjebälte. Jag har stavar och ger komando frammåt. Det kan hon, att hon ska gå på.

Men det där med att dra? Näää, inte ännu iaf :) Men det kanske blir lättare om jag har skidor, hon kan ju lixom inte dra så mycket just nu, när jag är så tung bakom henne :)



Ja, tyvärr är det ju vanligt med diskbråck på tax.... Axa har inte visat några smärtor alls gällande rygg förut, så det blev ett smärre kaos..

Men men, det är väl så när man har djur!



Verkligen, boxer är helt underbara! Vill som sagt få henne att dra, så förhoppningsvis får jag boxer/draghund i ett ;p



Det är kul att träna kroppskontroll! Vill att Tora ska lära sig att backa upp med baktassarna på något, men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt! Hon har lärt sig att lyfta på baktassen, men väntar jag lite så backar hon, isf att lyfta högre.. hm... en nöt jag får ge mig på att knäcka helt enkelt! :)



Ha Det Bra!

Anna

2010-02-24 @ 15:21:09
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Tina & Miracle

Ingen aning vad för märke det var, syrran visste inte. :) Men den var riktigt bra!!

2010-02-24 @ 16:08:24
URL: http://minmiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0