Friskare och busigare


Bilden togs på landet sommaren 2008.

Azi mår rätt hyfsat igår kväll, hon brottades lite med min pappa och hennes leksak. Hon är pigg därute och var inte så bra under en hundmöte (hon spände och skulle till hunden), hon har energi så tyvärr går det utöver till mindre bra grejer när hon inte får röra på sig som vanligt. Hon stal även min tallrik IGEN på bordet, även jag var hemma nu denna här gången. Så man får hålla koll på busen :)

Igår stal hon även min kudde, när vi skulle sova så springer Azi alltid in till mitt rum när hon ser mig ordna för sovdags. Och klart ska hon lägga på MIN kudde, hon är så söt att jag inte kunde flytta på henne. Jag tog istället en annan sämre kudde och sov precis vid sängkanten (för Azi tog all plats), så jag ramlade nästan ner flera gånger, hihi. Imorse när vi vaknade var hon jättepigg, men hon hostar fortfarande. Hoppas att det minskar nu snaaaaart!

Så det blir ännu en lugn dag idag, ska bara slöa på soffan och kolla på sådana Den onda dockan filmerna. Ev. promenera ensam till Älta Centrum och hämta posten om AVI har kommit. Vad det är får ni se när den har kommit. Hoppas hoppas idag, kan knappt begära mig :)


Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

vad bra att hon är pigg igen :)!



Hahah jaa usch, äckelhundar ^^,!

Jag trodde först att det bruna var smuts när han var liiten för det var så ljust :D!

2010-02-09 @ 12:36:15
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

syns tydligt azi piggare o har mkt energi om hon börjar göra dumma saker..stjäla tallrik hihihi... finns ju så mkt mumsigt på tallrikar!!

2010-02-09 @ 13:09:59
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Jaa varit sjuk flera dagar så jag jobbade ej i gårkväll så jag såg avsnittet och ja alltid typiskt de slutar mitt i .. men tuff pass med triathlontävling och kul resa till Australien för dem iaf.. förut Las Vegas men nu utanför Usa..

2010-02-09 @ 13:11:15
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Blir första gången på lördag :D! spännande!

2010-02-09 @ 13:17:16
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj ja jag kan tänka mig att du blev glad när Azi blev din :) Tråkigt med D-höfterna. Men de kan ju klara sig bra ett helt liv ändå om man bygger upp musklerna så hjälper det ju till :) Ni håller verkligen igång ser jag. Kan tänka mig att hon har många andra skärpta sinnen när hon är döv?

Hoppas hon blir frisk från sin kennelhosta snart.

Nova blev två år i Januari. Jag praktiserar lite grann just nu för att se hur mycket jag orkar arbeta då jag har varit sjukskriven en längre tid pga besvär frå en trafikolycka :(

Ha en fin dag!

Ps. Det var kul att se inlägget med Azis släkt :)

2010-02-09 @ 13:18:34
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se
Postat av: Anonym

Influensa tror jag .. fyfan max förkyld, hosta, ögon rinner, feber, yrsel, huvudvärk fryser, svettas... sen torsdags upp och ner hela tiden..

SUCK!



Hehe jaa jag glad Kelly ej sist hon låg fyra hela tiden, bra för hennes självförtroende! och ej långt efter Jay i simning oxå..



hehhe kul din dröm var haha...



Skönt se Azi orkar busa iaf det innebär ju hon på rätt väg iaf... :-) lilla söta fröken bus!

2010-02-09 @ 13:36:34
Postat av: Silje

Lite sent, men stort grattis till Azi på födelsedagen! Kul med släktforskningen också! Vilken vacker släckt hon har, många snyggingar där ;) Roligt att hon även är i släckt med Alfons!!

Jag har varit så himla dålig med bloggandet nu, usch. Är så trött när jag kommer från jobbet, men nu skall det bli ordning ser du ;) Du har ju uppdaterat som bara den :D Hoppas lilla Azi blir bättre nu, inte kul om hon inte mår bra.

2010-02-09 @ 14:23:13
URL: http://lifeofcs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0