Hjärngympa & tricks

Igår hade Azi hjärngympa stund och idag tränade jag henne ny tricks.

Tricksen; Hon skulle kunna gå en cirkel på kommando framför mig. Hon ville inte gå hela vägen runt, hon sätter sig ner istället eller lägger sig ner. Men med tålamod, så kunde hon
gå en varv. Använder så klart godis nu, kommando får komma senare. Den övningen blir feburaris månads träning. Januari hade jag en annan tricks.

Hjärngympa igår - jag hade burk kattmat istället för burk hundmat för hon blir så dålig i magen av hundmat. Kattmat väljer jag alltid fisksmak; tonfisk, krabba, räkor osv för de är vänligaste mot hudproblem hundar. Hon fick öppna tre stycken förpackningar för att komma
åt de goda.

Här ser du att jag har kattmat i toarulle och i Dailies kontaktlinser förpaket.

Här tejpade jag ihop Dailies förpaket och har kattmaten i Mc Donalds läsk papperglas.

Här stoppar jag Dailies förpaket och toarullen in i glaset.

Här väntar Azi på varsgod och jag har tejpat fast locken på pappret med de förpackningar i.

Älskade duktiga Azi!

Det blev kladd på golvet och mattan. Fick skura golvet efteråt så det inte stinker
fisk kattmat, haha.


Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka massa jobb Azi får göra för att komma åt det goda, superbra träning. kan förstå att det var lite kladdigt efteråt på golvet :-)

2010-02-10 @ 13:53:06
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Lina

Ja vi får sitta hemma och deppa, det är synd om oss!! Tänk om jag orkade engagera mig och göra hjärngympa som du gör, men det är jag för lat för =P Vi tränade i alla fall en snabbis ute förut, han fick springa runt en lyktstolpe, ett trick vi gjort en gång tidigare och de var han jätteduktig på, men borde göra nått mer för Trazzel är verkligen uttråkad...

2010-02-10 @ 14:07:39
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Monica

Va fin och dduktig Azi är=)



Det är underbart att kunna fara sådär med hundarna och dra på älven =) Dolly är ju tränad till draghund i sitt tidigare hem, och hon är jätte duktig på det =)

Dom förra ägarna har verkligen lyckats bra med henne på alla sätt, och hon är en otroligt trygg hund i sej.

Det känns jätte kul nu då vi har börjat kunna ha hon lös här hos oss=)

2010-02-10 @ 15:01:50
URL: http://vorstehfnatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser kladdigt o äckligt ut med kattmat hihi men bra hjärngympa!



Jaaa det var ett långt inlägg hehe... blev så nu när det var ett tag sen! :-)



Nej samma pris tyvärr spelar ingen roll om jag valt ha hunden hemma eller ej.. för min del ok han till dagis men mormor vill ej åka dit på morgon tidigt hon har honom hellre hemma, ok för mig oxå hon bestämmer.. men ja samma pris .. blir dyrt ibland när man väljer ha hunden hemma.

Vet man i god tid före då kan man meddela byte av dag samma vecka.. har hänt ibland jag behöver byta dag då funkar det bra då förlorar jag ej pengar, men måste ske samma vecka byte alltså tex måndag till tisdag istället.

Lättare förklara på tsp :)



Jaa hehe lustgit du ej sett Simon o Tomas o ej hört talas om dem innan och nu ser du dem varje dag .ja de e pi mkt med på tv svårt missa dem på tv.. :)

2010-02-10 @ 17:56:42
Postat av: Anna

Vilket bra hjärngympa tips. Men kan tänka mig att du fick städa efteråt för kattmat luktar inte gott precis hehe.

Ja det är roligt att lära in nya tricks. Om du tittar i min blogg och kategorin film så skall där finnas en film där Nova stänger en byrålåda :)

Ha det bäst!

2010-02-10 @ 19:30:33
URL: http://http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Marina

Det gäller att ha fantasi, då kan man hitta på mycket kul med sin hund. Jag brukar också gömma i olika förpackningar. Men han är lite tafflig att ha sönder dem. Han är en mycket försiktig kille!

Ha en bra kväll. :D

2010-02-10 @ 19:42:27
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha.. Så duktig hon är! :)

2010-02-10 @ 20:03:38
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja precis :) bara besviken att jag jobbar natt imorgon :( men nästa gång :)

2010-02-10 @ 22:08:41
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja precis de får ett jobb att utföra med en klövjeväska :)

Hihi fräckt att hon fick dra hem julgranen =)

Jaha ok så ni bor i Stockholm, men det är bra att det finns massa hundaktiviteter att erbjuda. Här där vi bor finns det inte så mycket men vi har ju mycket skog som utnyttjas flitigt :)

2010-02-10 @ 22:44:47
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Izabelle

Jaaa då kan jag få min dos av staffe (A). Dum fråga, men kommunicerar du lätt med andra människor? Som inte kan teckenspråk alltså :)



Selen är väl egentligen inte jättespeciell, det finns ett handtag på ryggen som jag använt när jag hjälp aquena upp på saker (hon brukar få klättra lite ibland, hon blir så stolt när hon är uppe och hon behöver höja självförtroendet lite). Det går att sätta dit en y front samt grejer bak så att hunden kan dra med selen, och väskor går att sätta på på sidorna :) Så man behöver bara en sele.



Fast.. Jag vill ha en wp sele också. Haha.

2010-02-10 @ 22:46:29
URL: http://chosenangelsbonita.tk
Postat av: Tina & Miracle

Haha vad sött. Tränade idag bakdelsövningar, och Mira är bra duktig! :) Finns filmer, där Mira lärt sig stänga skåp med tassen samt dra ut lådor, lite roligt!:D

2010-02-11 @ 01:11:14
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Anki

Ahh men det är ju den jag har!!!! Vetriderm sprayen, sen har jag ren Klorhexidin och så kör Prob-olja!!! Kör med allt jag kan!Nu är furunkeln på väg ner, skönt!! Cilla & Badah! Hennes Blogg är helt suverrän o hon har ju staffe!

Bilden på Azi när hon sitter, så vacker!!! Kan snart inte titta mer på amstaffar, blir så sugen på en, men det får vänta! Man måste ju hinna med dessa 2 vilddjur man har! Så skönt Azi är på bättringsvägen, hört flera hundar som är sjuka nu, inte roligt! Massa skit som går! sen kommer sommaren...och äckliga fästingarna!!! Kram till er

2010-02-11 @ 09:22:41
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0