Hundvakt

Idag har jag och Azi besökt Adam och Bella hemma hos dom. Mysigt :) Azi gillade stället och stal Adams bädd och hans grisleksak, hihi. Att Azi ska alltid bete sig drottning hos alla. Hon klättrade även upp på förtåljen och låg på Bellas pappa, haha. Nu helgen ska jag vara utan Azi hela 3 nätter, suck. Ska vara i Örebro fredag-måndag. Pappa har med henne på landet över helgen, sen söndag-måndag ska Bella och Nicke ta hand om Azi. Därför besökte vi dom idag så Azi ska bekanta sig med miljön. Det är första gången att Azi ska bort på hundvakt utanför familjen i Stockholm. I Örebro har jag ju en "fast anställd" hundvakt. I Sthlm har jag dålig med hundvakter, då jag inte lämnar Azi till vem som helst. Har umgåtts med dom i regelbundet i halvår nu och har sett hur mycket arbete de har lagt ner på Adam, därför känns det bra. Adam och Azi trivs ihop också, det är en fördel också. Så det blir typ inget uppdaterande till helgen.

Jag tycker det är jätteviktigt att hunden ska känna sig trygg med människorna när de är på hundvakt. Att de har träffats regelbundet och känna att de är verkligen snälla människor. Det är viktigt för mig att de har hundvana och är vettig i huvudet när det handlar om hundar, annars skulle jag aldrig lämna Azi hos någon som inte uppfyller mina krav. När jag lämnar bort Azi ska jag känna mig lugn och kunna lita på att de följer mina regel till Azi. Annars skulle jag dö av oro. Viktigt också att man har fast hundvakt, absolut inte nya människor som kommer och går.

Har ni fast hundvakter eller det blir olika varjegång? Vilka är dom? (Inom familjen eller utanför?) Hur hittade du dina hundvakter?


Kommentarer
Postat av: jannica

Håller med dig, skulle bli otroligt orolig om jag inte litade på personerna som var hundvakt!



Min mamma är den jag litar på mest av alla, Zhalle köpte jag ju när jag fortfarande bodde hemma så för honom är det en trygg plats att vara på. Vi sover hos mamma mycket för att Atlas också ska känna sig trygg där och dom tycker det är kanonskoj att vara där och leka med min lillebror och hans kompisar :)



Den andra personen som brukar vara hundvakt är min bästa kompis Riikka, som jag känt hela mitt liv (21 år) :)



Om ingen utav dom kan vara hundvakt så då skiter jag i att åka bort eller vad jag ska göra.. :)

2010-01-20 @ 19:38:43
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Carina

Mina föräldrar har passat Tyson en gång över en natt. Det var innan vi hade Enzo. Sen passade min granne Monica hunden Molle dom när jag och Tim skulle till Ullared. Tänkte att de hade det bättre hos dom än ensamma hemma. Vi brukar promenera och leka med dom. Sen har en annan granne passat dom en gång när Tim och jag skulle inventera på jobb. Vi brukar alltid stanna och snacka med denna granne så hundarn känner henne väl och hon brukar vara hundvakt till andra hundar. Men har aldrig lämnat bort dom båda över natten.



Det kommer garanterat att gå bra för Azi

2010-01-20 @ 20:00:50
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Malin & Zilla

Jag har fasta hundvakter om det behövs. Då är det min mamma eller kompis Ulrika. För där vet jag att hon mår bra och trivs. =)

2010-01-20 @ 20:08:45
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Jaså är vi fast anställda? ;) När kommer vår lön? ;) Nej men självklart ställer vi upp och passar Azi! :) Jag har otroligt höga krav på vem som får passa Bamse. Det är alltid Emil som passar Bamse när vi behöver hundvakt. Annars är du den enda utanför familjen. Tycker att det är viktigt att Bamse trivs med hundvakten, att hundvakten mer än gärna ger av sin tid till att hitta på saker med honom, att uppfylla våra krav, att hundvakten och vi har bra kontakt. Dessutom kräver jag att hundvakten ska ha kunskaper/erfarenheter. Ja du vet redan hur jag är ;D kul att du äntligen hittat hundvakt i sthlm :)

2010-01-20 @ 21:12:46
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Här hemma passar mina föräldrar eller syster Elwiz (och Gibzon) annars skulle jag låta en vän jag litar på ta hand om honom (nämner inga namn). I norr är det Jimmys mamma som är väldigt hundvan och henne litar jag på såklart :).



Jaa eller hur, vi fick inte ens med pläden han hade i korgen som liksom luktade det han var van vid. Inte hans favorit leksak.. inte ens koppel eller halsband. Jag menar dom får ju endå slänga allt. det var ju inga dyra grejer dom köpt som man skulle kunna sälja (rusta flexi mm)

2010-01-20 @ 22:40:24
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Ja jag ger heller inte Mio till vemsom helst det är MÅNGA som erbjudit sig vara hundvakt men jag har aldrig återkommit till dem nu under 2 år..

Första hand min familj, sen två kompisar du en av dem :-) och en dagisfröken som Mio älskar...

2010-01-21 @ 11:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0