Årets första inlägg

Nu är det ett nytt år för mig och AstirAzalea. Hoppas att året 2010 blir ett riktigt bra år för oss. Med framgång och friskare Azi utan smärtor i ryggen. Och att jag får ett jobb och körkort. Hundinstruktör utbildningen börjar ju till hösten också. Tusentals hundkunskaper rikare!

Och det är lite nytt här på bloggen - vi ska skippa datum på rubriken - blivit lite för tråkig. Ska ändra och ha personliga rubriker, hoppas det blir bättre. Och jag har tänkt börja skriva om en ras varje vecka. "Veckans hundras". Alltså jag har en lista med alla hundraser i Word och jag scrollar upp/ner och stannar på en hundras. Då ska jag skriva om hundens behov, egenskaper, användningsområde och min egen åsikt om hunden.

Inte så mycket förändring på bloggen annars. Det blir som vanligt berättelse om vårt liv som består av lek och träning. Bilder/filmer. Och mina egna åsikter. Information osv. Som vanligt.


Kommentarer
Postat av: a.s

Ska bli roligt att följa denna blogg i fortsättning! och bra mål du har för 2010! ;)

2010-01-02 @ 13:41:28
Postat av: Mimmi & Bamse

Wie wie utbildningen!! :)

2010-01-02 @ 14:11:40
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Åsa

tack tack..... Jag har massor att berättar HAHA.... Jaa jag ställde upp och ta hundar till oss hem för jag har sovit ej bra och funderar hur jag ska göra med rocco och så .... bla bla ... känner jag är hundvännen och Älskar alla hundar å djuren... M.m.http://hem.passagen.se/hundteam/



var jag hos henne jag är nöjd med henne men lite långt borta till kvinenstaskolan hehe för jag har sålt vår bil p.g.a dåligt.. hehe ska köpa en annan bil framöver..



Jo har pratar med henne lite .. men ska försöka "boka " med henne.... ja det är kul med hund träning...

Jo vore trevligt träff och vad har du för KÖN? he he

Om min hane kan leka med din tik så det funkar .. Om hane och hane. .KAOS hi hi ... Men hoppas du har tik så det blir bra ..... Vi kan hörs varann



Ha det så bäst du.....



Jaa jag tränade hos

2010-01-02 @ 14:22:18
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Oj vad bra att dom endast avlar på A och B höfter! Vågar heller inte riskera o få en hund med dåliga höfter igen =/.

Då kanske vorsteh passar mig också, boxer skulle jag inte våga ha pga epilepsi, alla boxrar jag vet om har det =/!



Elwiz var också jätte duktig på nyår, han var inte rädd men ville heller inte somna även fast han var övertrött vid 12-slaget. Så han fick ligga i min famn och titta på raketerna från fönstret, det var intressant!

Ute smällde det av en raket precis ovanför oss när han skulle kissa, han ryckte till och skällde åt den sen brydde han sig inte mer :)! Jag var livrädd att behöva gå ut med honom för jag är jätte känslig för sånna ljud. Jag går alltid runt med hörselskydd på nyår om vi är utomhus och även då grinar jag av rädsla när det smäller xD! O jag ville inte att han skulle känna att jag var rädd så att han också skulle bli rädd, så det var mest pappa eller syrran som gick ut med han på nyår :).

Vad duktig att Azi också var lugn! Det är ju lite skrämmande med något som bara lyser upp ovanför en!

2010-01-02 @ 16:25:05
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Tack för en skön helg, det va härligt.. tomt här utan er..tyst som fan för vi pratade ju typ hela tiden haha! krampuss från oss

2010-01-02 @ 17:45:47
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det ska bli intressant att läsa om Veckans hundras.

2010-01-02 @ 23:08:28
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: malin

vore roligt med veckans hundras, har läst en massa om puli men kanske är det något jag har missat, jag som har aldrig träffat någon puli mer än några sekunder, förälskar mig i pulin eftersom den är allergivänlig (är allergisk mot päls som fäller) och har så vacker päls och gillar vallhundar med signal, agility som intresse. Ja som sagt, jag har läst på men din personliga åsikt? :)



2010-01-03 @ 00:08:44
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: jannica

Va roligt! Det kommer bli ett intressant år :)



Zhalle drar 1,5 kg nu på pulkan och ska öka idag tänkte vi :) Vi lägger vatten i typ Cola flaskor och sen lastar vi på det på pulkan haha..

Va duktig hon är :)



Jahaa, men vart bor du annars då?

Jag vet ungefär vart det ligger, va mysigt! Älskar landet, vi hade landställe hela min uppväxt i örebro, mitt i skogen :) Men sen skilde sig mamma och pappa så då hade vi inte kvar det, tråkigt nog..



Då kan nå mig på min mejl, bara att skriva till mej där :)

[email protected]

2010-01-03 @ 12:45:33
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Helena

Kul med det där om info om hundraser, = )

ska du ta med ej godkända raser med,som boerboel?

2010-01-03 @ 14:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0