Azi och Adam på vift´ på Storkällan

Idag var jag hunddvakt åt Adam under dagen <3. Vi tog en timmes och halvt promenad till Storkällan. Azi var lös där, men Adam var kopplad - prövade med lång lina, men Adam sprang med sån kraft så det blev ryck dit och dit så han fick vara kopplad. Jag vågade inte heller släppa linan. Hoppas det byggs en rasthage här i Älta snart! Det behövs! Det var jätte härlig promenad annars under solsken och snön smälte men ändå var hård. Härligt!

Efter ett par timmars vila körde vi med hjärngympa - handduk med två knutar och i handduken finns en skinka. Hundarna jobbade bra och vilade efter mumsbiten.



Bonus text; Hunddagiset igår var helt underbar, trivs jätte bra. Längtar till nästa måndag! Hunddagiset är som en "hem", där är så lugn och hundarna är hur harmoniska som helst. Två härliga promenader tog vi igår, lagom med 4-5 stycken hundar per person.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kollade dit inlägg med den amerikanska wolfdogen :) De var inte så lika, den som var på kursen igår var svart och lite brun tror jag och långhårig. Men det finns kanske flera varianter av dem. Ja den rasen kräver nog väldigt mycket, men är man berädd på det bara så :) Oki inte kul med panikattack :( Du kanske kan fråga hon på dagiset som du sa om du känner att du inte fixar det själv.

Härlig promenad ni har haft, kul att vara hundvakt :) Vad är det för ras på Adam? Cane corso?

Vad roligt att det gick så bra på hundagiset :) Kul att ha något att se fram emot varje vecka =) Härligt att det var lungt och skönt, undrar vad det var för hund som blev din favorit =)

2010-03-09 @ 17:38:09
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Anna

Vad stilig Adam är! Cane Corso?

Vi hade oxå grymt fint väder idag, så himla skönt att vara ute och promenera! :D



Japp, Jane är min flickvän/sambo :)

Mm vi gillar verkligen Toras kennel!! Hon är från deras första kull, så de har inte hunnit med så mycket ännu :) Vi kommer väldigt bra överens med uppfödaren oxå, sånt är viktigt då man är halvfodervärd..



Absolut, de är riktiga allround hundar! Drag verkar vara så roligt, så jag hoppas verkligen att Tora kommer tycka att det är roligare med tiden :)

Om man hade lite hjälp, av en mer erfaren hund, så skulle det nog inte vara några problem alls!

Men det kanske går bättre ju mer hon mognar :)



Oh, kul kul med mail! :D

Har ännu inte fått nåt dock, men det kanske kommer :p

2010-03-09 @ 18:23:25
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Ira & mio

första bilden syns som båda hundarna behöver solglasögon :)

2010-03-09 @ 18:26:18
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja precis merlik dem hundarna var den, fast ännu lite längre päls och svart då. Jaha ok ja då måste du träna, men det var utomhus den utställningen var har jag för mig? Då tycker i alla fall jag att det brukar kännas lite lättare. Man får försöka bara fokusera på hunden och stänga av allt annat runt omkring. Men det är svårt :( Ok ja då hade jag rätt om Adam hihi. Tycker de är så vackra hundar cane corso :) Hihi ja att det var en cavalier hade jag nog inte kunnat lista ut :) Det är roligt för vissa hundar har en sådan go och speciell personlighet som man bara fastnar för =)

2010-03-09 @ 19:19:17
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Carina

vilken härlig promenad ni har haft. Vad kul att det gick bra på dagiset. Det är så jag tycker ett dagis ska vara som ett hem, inte en förvaringsplats som tyvärr många hunddagis verkar vara.

2010-03-09 @ 20:06:56
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Cissi

sv: nä det blev väl lite fel när de skulle hälsa och Valle fick lekfnatt och började springa runt istället för att hälsa "som man ska". det kanske blev lite för mycket för min fjanthund. nä, att det är en hane spelar ingen roll. 90% av hans hundkompisar är okastrerade hanar i alla åldrar så. :)

2010-03-09 @ 20:35:15
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Japp, det är samma riesen som finns på SWBA's forum :D Liam är faktiskt en utav de bästa sambos jag nånsin haft, händig, hjälpsam och klagar aldrig!



Träna räddning får ju vem som helst göra men för att få bli certad räddningshund, och få titeln TJH, så måste man gå en kurs via SBK. Alla raser och blandraser är välkomna, det är individ och inte stamtavlan som avgör om man är lämpad som räddningshund eller inte :) Utbildningen är mellan 1½-2 år och då är det i princip träning varje helg! Sen kan man även bli räddningshund hos fjäll- och sjöräddningen eller hos polisen, de har egna tester men utbildar inte hundar utan det får man göra själv!

2010-03-09 @ 22:01:39
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: Bella

Adam har ju vårkänslor!

när man släpper honom är det som att släppa kossorna på sommarbete. :)

Men han brukar lugna sig efter något varv och gå normalt.

2010-03-10 @ 08:50:02
Postat av: jennofer

vad skönt det e "få" hundar i en grupp.. Så man känner man e mer "delaktig" i dom.. eller jag vet inte vad du kände..Tyckte det är lite hmm när det e 1 med typ tio st hundar..

2010-03-10 @ 10:09:20
Postat av: Nikkis

Hejsan!

Lämnar en kommentar i din blogg då du skrivit i min GB. =)



Tack så mkt, vad roligt att höra.

Måste säga att jag blir Väldigt fashinderad över dig och Azi- WOW vad häftigt! =D



Ha det så bra, många kramar

Nikkis

2010-03-10 @ 18:06:53
URL: http://www.nikkishundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0