Babbla babbla bla bla ...

Åhja, ja jag är hemma från Örebro. Dock med blåmärke på benet (BIG), stukad tå, nacksmärtor och ny frisyr. Men hade väldigt kul i Örebro, really! Jag och mina tjejer skrattade och skrattade precis varenda sekund. Stukade tån/foten på grund av min skrattanfall så jag nästan spottade ut vattnet jag precis drack :) Vi gick ut fredags och så fick jag träffa många vänner som jag ej träffats på 2 månader (var i Örebro senast januari månaden).

Hämtade lilla Azi igår 20.00 tiden i snöstormen. Azi var glad när jag hämtade, men surade när vi kom hem. Som vanligt surar hon när jag lämnat bort henne ett par nätter. Hon var också trött efter intenstivt helg hos busiga Ester. Tack att ni tog hand så fint om Azi. Deras äventyr finns på Esters blogg.

Var ute med Azi en timme idag efter hunddagiset jobbet och bara tog en promenad utan krav och hade kul ihop. Hade verkligen saknat Azi. Men det har varit skönt att vara hundfri ett par dagar då man tänker 100% på mig själv och gör vad jag vill utan att tänka på anpassning. Jag tror att alla behöver vara hundfri då och då, liksom som med barnfri. Jag behöver det iallafall, för att "umgås med mig själv" och ta nya krafter och sen kan jag ge Azi allt. Eller hur ska jag förklara, äsch, ni förstår? Känner samma sak som jag? Jag tror det handlar samma sak som vänner, pojkvän/flickvän, familj och så - man kan inte (inte jag iaf) umgås med en person precis ständigt, man behöver uppehåll och vara för sig själv för att sakna ännu mer varandra och uppskatta varandra mer när man ses :)

Förresten - kul att jag fick veta några nya läsare som jag hade ingen aning som brukar läsa astirazalea blogg, men inte många nog vågar erkänna, skratt! :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja vi alla behöver vara hundfri ibland. Absolut! :)

2010-03-22 @ 18:50:18
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Hehe härligt med så mkt skrattanfall! man blir så mkt gladare då! :)



Ja absolut alla behöver vara hund/barn/man/fru/flickvän/pojkvän/mamma/pappa fritt :-) för att få ny energi!



Jaa syns Azi haft det underbart hos Ester!! härliga bilder Filippa lagt upp!

Då fick både du o Azi några härliga dagar på varsitt håll! :)

2010-03-22 @ 21:32:56
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej!

Jag lade in kommentar på förra inlägget men de kanske inte gick fram? Jag har nyss börjat läsa din blogg, tycker den är jätteintressant! Jag har fått jättemycket inspiration till träning med min boxer. =) Roligt att följa eran vardag! =) Ha det gott tjejen! / Mikaela

2010-03-22 @ 22:14:02
URL: http://www.metrobloggen.se/8508
Postat av: Malin

Härligt att du hade det bra! Håller med, man behöver garanterat få vara hund och i mitt fall, barnfri ibland...

2010-03-23 @ 12:36:45
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Marina

Det blir roligare att komma hem igen och umgås med hund, barn eller man när man gjort något kul själv ett par dagar.

Kul och praktiskt att ha någon att lämna hunden till ,där den trivs.

Ha en bra dag.

2010-03-23 @ 14:09:18
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi ja det du har missat några inlägg när du har varit i Örebro.

Vad härligt att du har haft en kul vistelse i Örebro trots blåmärke och stukad tå ;)Roligt att få träffa nära och kära :)

2010-03-23 @ 19:35:22
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Sandra

Jag följer din blogg varje dag och jag är helt galen i hundar. Känner dig inte alls men jag känner din bror :)

Du får verkligen rasen amstaff att framstå som världens goaste ras vilket den också är om hundarna hamnar i rätt händer, precis som alla andra raser. Det är synd att folk med fördomar inte följer din blogg så dom förstår att amstaffen är en helt underbar ras!

2010-03-24 @ 12:10:08
URL: http://densandraa.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Ska man ut på prov så får man ju inte belöna sin hund och då underlättar ju det om hunden ser arbetsuppgiften i sig som belöning! I söket ser ju Neo själva rullen som en belöning, att få apportera den till mig är ju själva grejen för honom!

2010-03-25 @ 11:56:00
URL: http://www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0