Klass Färskfoder Fisk + James Wellbeloved Fisk Senior/Light

                            

Efter en periods prövning med Klass Fisk, hon har fått Klass Fisk då och då, samband med hennes JWB mat. Jag tycker det har fungerat jätte bra med Klass och den har lagom pris. JWB är jätte dyrt också med sin 800 kr/15kg. Så nu har jag börjat köpa 460 kr/7,5 kg. Och så har jag färskfoder, då det hela blir billigare (för mig) och godare (för Azi). Så idag ska jag köpa en hel låda med massa korvar för första gången :)

Hon kommer få en korv om dagen (halva morgon och halva på kvällen) och 100-125g JWB mat. Vi börjar med så och se om det är rätt mått för henne så hon ej går upp i vikt eller går ner, hon ska väga 24kg. Jag har lyckats få henne stå på samma vikt nu flera månader, tack vare JWB. Den bästa mat!

- För er som inte vet, Azi har (hade) otroligt besvär med sin vikt efter kasteration och nu börjar hon bli äldre, så går hon väldigt lätt upp. Har testat Eukanuba Light, men det funkade inte, hon går upp och  ner ändå. Så bytte jag tillbaks till JWB som Azi har ätit de senaste åren, den är så jäkligt bra mat. Gillar den!

Azis energi är mycket utmärkt, hennes päls blankar, inga hudproblem förekommer, vikten står rätt, den är dessutom jättegod för Azi om det är fisk.

Vad ger ni era hundar för mat?
- vad kostar maten?
- varför passar den er hund?
- vad som är så bra med er hunds mat?


Kommentarer
Postat av: Carina

Enzo får Standardt extra som jag köper i 15 kg säckar från foderbilen. Den ligger på 459kr samt 19kr för hemkörningen. Han hade annat foder innan men kliade sig väldigt mycket så jag testa detta, ville ha ett svenskt foder och det fungerar bra för honom. Han är oxå lite känslig i magen men äter han bara detta foder och inget annat så är magen bra.

Tyson får Royal Canin light för småhundar. 2 kg kostar 169kr. Efter han kastrerades så gick han upp i vikt så därför bytte vi till ett lightfoder och nu är han nere på rätt nivå.

2010-03-31 @ 11:14:47
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: emelie

vi ger standardt mild. dalmatiner kan ju vara lite känsliga och får inte ha för mycket protein i maten. den funkar jättebra! även den hon lyckats hålla vikten med nu i flera år. annars har hon lätt för att väga lite för lite.

2010-03-31 @ 11:37:44
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Ira & Mio

Kul du börjat med färskfoder nu, som vi pratat mkt om.. du vet redan vad Mio äter o varför :-) men roligt höra det funkar bra för Azi med färskfoder oxå som du velat prova.. men hon slukar ju allt hon tycker allt e gott så du har lättare att byta än vad jag har med min lilla kräsna skitunge! haha

2010-03-31 @ 12:06:10
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

P.s ibland är det priset som styr tyvärr, du bytte ju till Ekanuba p.ga höjd pris på JwB men funkade ju inte på Azi så tillbaka till JwB .. viktigaste är ju att våra älsklingar mår bra och allt runtomkring tex vikt, avföring, päls,etc är bra.. läste nyss att Elwiz bajsade upp till 6 ggr om dagen.. pi mkt ... skräpfoder.. minns oxå Mio åt ngt som ej var bra för hans mage då var det konstig bajs hela tiden och jag bytte till dyrare då var bajs bättre i konsistens och fast bajs + 2-3 ggr om dagen..

2010-03-31 @ 12:09:46
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Monica

Vi ger våra Eukanuba performence tor jag att det är!

Det funkar jätte bra på två av våra hundar, tyvärr har den tredje lite för lätt för att gå upp i vikt av det! Så till henne ska vi försöka hitta ett

annat foder!

Vi ger även fodax färskfoder!! Det älskar dom verkligen!!

2010-03-31 @ 12:13:26
URL: http://vorstehfnatt.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Bra mat är guld värt för hundarna.

Våra hundar är extremt kräsna och tillhör sådana raser som skall ha hundmaten stående framme hela dagen så den kan äta när andan faller på. Därför måste de ha samma mat (annars äter de bara godaste maten och ratar den andra ;) ). Vi har testat massor med olika foder i massor med olika prisklasser. De äter matrester om det finns (vilket det gör nästan dagligen i en småbarnsfamilj) och har torrfoder som bas. Torrfodret vi har just nu heter Orijen Senior ( http://www.orijen.se/ ), seniorfoder eftersom hundarna är 9 och 13 år gamla och Orijen eftersom det är energirikt (bra för vår blandis som tappat 20% i muskelmassa det senaste året), fyllt med glukosamin (bra för vår mellanpudel med diskbråck) och inte innehåller spannmål (bra för vår blandis dåliga mage). Hundarna älskar det och mår bra av det...vi ler väll lite besvärat när vi går ut ur affären ;)

Tror det kostar ca 700 kr för 7,5 kg(...fast jag kan ju minnas fel!?) dvs dyrt! Men å andra sidan har jag två småhundar så jag skulle tro att det blir ca 150 kr per hund och månad.

2010-03-31 @ 12:50:36
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Anna

Känner igen det där, Trassel blev kastrerad när han var mellan 4-5 år, och efter det ökade han massa i vikt! Han har dessutom blivit opererad för urinsten, så han kan inte äta "vanligt" foder. nu äter han Royal Canin Satiety Support, tror jag det heter, och han blir jättefin i både kropp och päls av den! Kostnaden har jag inte sån stor koll på, då Trassel bara äter 2 dl per dag så blir det ju ändå inte kostsamt :p



Jaaa, iblan blir det så -att bloggen får pausa! Vi har haft så otroligt mycket med lägenhetsköp och sånt i huvudet nu, så jag har lixom inte haft orken att blogga...

Men nu jäklar finns ett nytt inlägg fullt av foton för beskådning! :)



Ha D Bra :)

2010-03-31 @ 12:50:52
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Malin & Zilla

Zilla får standart, normal. SOm vi beställer från foderbilen.se då det inte finns på djuraffärerna här.

En stor säck går på runt 550 kr. Och just den maten passar Zilla för att det är det enda hon äter, hon är jätte, jättekräsen med mat! =)

2010-03-31 @ 13:12:54
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Carina

Eftersom Krite hade problem med klåda, så äter hon Ekunuba sensetive skin. Efter vi byte till det har det varit bra. Nova äter samma för att vi ska slippa köpa två foder. Vi köper 12,5 kg säckar som kostar ca 700:-.

2010-03-31 @ 17:54:36
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Carola & Lilo

Lilo äter Standart mild. Hon har tidigare haft problem med huden och gjort mängder med tester hos veterinären. Men sedan hon enbart äter Standard mild har hon blivit fin igen, dvs hon äter det som godis också! Hon är förmodligen proteinkänslig då alla allergitester mm varit negativa.

2010-04-01 @ 09:47:45
URL: http://www.lilotuff.blogspot.com/
Postat av: Patricia & Elwiz

Vi äter också JWB! Fast puppy då :) och den är superbra och supergod.

Matte gav oss den då hon hört så bra om den plus att den är smakrik och inte innehåller så mycket onödiga saker som konserveringsmedel, vete, soja o allt vad det nu var :D! Vi äter en 2 kg säck för 159 kr på en månad ungefär.

2010-04-02 @ 15:53:26
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ann-Christine

Oj! Det här blogg inlägget har jag missat! Vi har nu börjat gett för ett tag sen Klass färskfoder (normal) helt suverränt. Är fryst i korvar. Spike funkar skitbra på det och det är jättekul. Kostar på Djurmagazinet 16:- korven och vi köper en låda med 10 st. Tycker det är billigt.

Passar Spike jättebra och det ända färskfoder hans mage och avföring är bra av. Pälsen det bästa jag sett. Men jag ger Viacutan Plus också. Kommer nog inte ge han enbart torrfoder någonsin mera,Bara kanske lite till lunch o uppblött i vatten.

Fisk är jättebra i foder och Spike fungerar jättebra på det, en del gör ju tyvärr inte det. Men det ger bra mage och fin päls. Jag brukar koka lite lax till båda, men Viacutan Plus är istället för det och helt suverränt. 1-2 sprut av det per 10 kg.

Lycka till nu med fotbollen och en Riktigt Glad Påsk till dig och Azi från oss!♥♥♥

2010-04-02 @ 16:26:59
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0