Lite om lilla Azi från de senaste dagarna

AJJa - tyst här nu, har haft mycket annat att göra under veckan, ja det är mycket nu :) Helgens har vi både haft en toppen helg, på varsitt håll. Hon på landet med min pappa. Och jag i Riga. Azi låg som vanligt på hennes fårull stol framför brasan.

Mån, tis och ons var hon med mig på jobbet. Det har också börjat 2 nya hundar på jobbet, de är på inskolning nu i denna här veckan - så lite mer jobb att göra för att få de känna sig hemma. Ena är Bichon Havanais på 7 månader och en Schäfer/Labrador snart ett år.  

Tisdags var Azis kompis Ester hemma hos oss med sin matte Filippa. De kom först till mitt jobb och gjorde mig sällskap när jag stängde dagiset, sen drog vi hem till mig och lagade middag tillsammans. Snackade massa hundsnack och kollade olika saker på internet. OCH SÅ FYLLDE DEN SÖTA ESTER HELA 2 ÅR TISDAGS! Grattis :)

Har även fått svar från veterinären Liselotte ang Azi urinproblem; 
Det växer inga bakterier så hon har ingen urinvägsinfektion. Det kan vara att hon är kastrerad som gör att hon läcker urin. Slutmuskeln till urinblåsan är nämligen beroende av östrogen (honligt könshormon). I samband med en kastration tar man bort östrogenpåverkan och därmed kan slutmuskeln bli lite slapp. Om hon fortsätter att läcka urin och ni upplever att det är ett stort problem, kan man prova att medicinera henne.

Anledningen till att hon är röd i vulva är sannolikt att hon slickat sig där. Försök hindra henne att göra det t ex genom att sätta på henne en krage eller trosa!

- Skönt att det är inget allvarligt och Azi har inte stora problem med det, utan det varit 3 ggr nu i 4 månader, så är det nog bara tillfälligt slapp i slutmuskeln.

Ester med sin tunga och Azi bara ... glor :)

Trötta Azi efter jobbet och en glad födelsedagsbarn!
Hittade henne plötsligt så där, sittande på Maddox. Knäpp hund jag har.

Som vanligt sover hon med Tolstoj, kära kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: Madde o Teddy

Vad skönt att det inte var urinvägsinfektion och skönt att veta vad det beror på. Ha en skön helg. / madde

2010-11-19 @ 06:54:28
URL: http://teddyomatte.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Fina bilder :) Hon verkar vara riktigt charmig din Azi!

2010-11-19 @ 13:20:56
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Så skönt att det inte var något allvarligt med Azi :)

Så rolig Azi är som sitter på sin kompis hihi. De förgyller verkligen vardagen våra goa hundar :)

2010-11-20 @ 16:17:44
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

jag har beställt den http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php?id=11 :)

2010-11-21 @ 21:07:49
URL: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0