DW + klövjning

Igår när jag kom hem från jobbet tog vi en DW runda i skogen. Azi var jätte duktig och sprang glatt med kedjan bakom sig hihi.

Vi mötte en kille med 4 hundar, varav är en varghund, jag är jätte imponerad över honom. Sett honom ofta cykla med 2 av hundarna (tror de 2 andra är han bara hundvakt åt). Och han har sett Azi ha klövjeväska och DW, det är nästan alltid jag möter honom då jag tränar Azi. Så det är kul att se en annan som är aktiv med sin hund och han har ENORM PLI på dom! En av de är alltid lös och varghunden är jättelugn och verkar vara mycket lydig hund. Är sugen och prata med honom och ev. låta våra hundar leka med varandra, men men argh pinsamt. Även sett en annan varghund med en ungkille, även han tränar sin hund när vi gick förbi varandra. TUMMEN UPP!


Härlig höstväder - det skulle bli regn idag, men tydligen inte. Så vi tog LÅÅÅÅNGPROMENAD inkl med klövjeväskan, men tog bara en bild, haha :)


Kommentarer
Postat av: Anna & Nova

Jag gillar med varghundarna :) Har en träningskompis som har ett helt gäng och dem drar hon med. Tror hon skall tävla med dem i drag i framtiden :)

Skoj att möta andra hundägare som tränar med sin hund på promenaden :) Det har jag nog aldrig gjort faktiskt :( Tummen upp för de som gör det :)



SV: Nova gillar det mesta i leksaksväg så hon är även små nallar som hon ligger och snuttar på hihi :) Smulan skall bli utekatt om hon vill såklart :)

2010-10-09 @ 20:27:11
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Elons matte

Hej !

Jo, Elon får en hel del tovor i sin päls. Det är en nackdel med cockern. Det fastnar mycket lätt små kvitsr ich pinnar som liksom "bollar" in sig i pälsen. Elon är ganska tålig, men jags er att de vöärsta tovorna gör ont på honom, när man försöker reda ut dem, så en del får jag klippa bort. Köpte ett balsamspray i veckan, som ska vara bra mot tovor enligt texten på flaskan. Vi får se, ska minsann testa den ; )

Får Azi också tovor ? Hon ser inte ut att ha sådan päls direkt ?

Fantastiskt att ha så många hundar och kunna cykla med dom också...



Jag vill öppna hunddagis, men har ingen kompanjon. Har du någon aning om, ifall det är mycket kostnader att ha ett hunddagis och ifall det är mycket jobb ? Kanske har frågat det förut ?

ha detbra.

Hälsningar Elons matte

2010-10-09 @ 21:42:13
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Peter

Hej!

Det var mig du mötte här om veckan med de 4 hundarna - inkl. varghunden ;)

Tänkte bara skriva att JAG är oerhört imponerad av dig och den fina relationen du uppenbarligen har med din hund.

Jag skulle gärna vilja veta mer om er!

Tror att jag har skrivit det till dig innan, men de kanske inte kom fram ?



Hur som helst, om vi inte springer på varandra snart så får du gärna adda mig på facebook:

Peter Stromdahl

Ha de bra :)



MVH - Peter

2010-10-11 @ 19:31:17
URL: http://akelas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0