Besökte mitt jobb idag!

Idag besökte vi mitt jobb några timmar för Tyra skulle vänja sig med miljön innan en hel dag nästa vecka. Azi följde såklart med och visade henne hur man skulle bete sig där. Tyra uppförde sig jätte bra, liksom överförväntan! I början blev hon ivrig och pep lite, men sen kunde hon koppla av och la sig bredvid Azi i Azis korg och sov. Tyra fick en bästis där också, en Flat Coated Retriever, de lekte så fint ihop och skulle kunna leka hur länge som helst :)

Klippte Azis klor idag, och Tyra såg på hela tiden. Hoppas snart tillåter Tyra mig röra hennes klor. Tassar går bra, men inte klorna. Hennes klor måste klippas, dessa är hemsk långa! Och det är så smutsigt inne i hennes öron och hon tillåter inte mig röra där. Funderar på när vi besöker veterinären låter jag veterinären rengöra öronen och fixa till klorna. Så efter börjar jag beröring träning seriöst, så har vi känt varandra längre tid. Låter det bra? Eller ska jag vänta med att rengöra/fixa dom när hon äntligen litar på mig efter lång träning?

Fixodida Zx


Även nu har jag hört ett nytt sätt att skydda mot fästingar. Pulver i maten, de säljs hos Djurmagazinet. Helt naturligt och verkar ha fungerat bra. En jägare sa att han inte hittar några fästingar på sin hund efter han börjat med pulvern, innan kunde han plocka upp till 20 st efter en jakttur. Men ... Ska man lita på ... Det finns så mkt att välja på, svårt! En fästing kröp på Azi igår, jag fick panik!

"Fixodida Zx är ett kompletteringsfoder med innehåll direkt från naturen. Fixodida Zx har utvecklats efter mångårig forskning kring de aktiva ingredienserna. Produkten som framtagits i USA är idag ett av de ledande fodertillskotten på den svenska marknaden.

BRA FÖR BÅDE HUND & KATT Fixodida Zx innehåller vitaminer, proteiner och mineraler från rörstarrstorv, kaolin och torkad jäst. Ingredienserna i produkten bidrar till en god näringsbalans och en bättre ämnesomsättning vilket ökar djurets allmänna välbefinnande. Att djuret mår bra tar sig ofta uttryck i en blankare päls, behagligare andedräkt, mindre avföringslukt, ökad stresstålighet mm."


Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Vad bra att det fungerar så bra på ditt jobb. Det är nog bra att träna så fort som möjligt. Sakta men säkert. Göra momenten, varje dag. Plocka med tassar och öron. Ha en mysig stund. Det fixar du säkert ;-) Att få lite hjälp av vet. är väl en bra idé.

Har testat det där fästingmedlet, och det fungerade inte alls, tyvärr. Dom hade precis lika många fästingar som innan. Men det är kanske olika från hund till hund?

Sv. Nej, i dag blev det inget bad, dom fick torka, så borstade jag ur pälsarna. Dom blir säkert lika skitiga i morgon igen. Men när jag får min pälsfön, då jäklar, hihi, då kan man blåsa bort skiten ;-)

Kram

Susanne

2011-04-14 @ 22:47:23
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: emelie

ja halti kan jag förstå för vissa dalmatiner gillar verkligen att dra i koppel, men det blir ju knappast bättre om dom inte får riktiga promenader. :( det halsbandet kommer från vibri!

2011-04-14 @ 22:53:29
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Carina

Är dina hundar döva? hur funkar det i en vardag då?



sv;japp hon såldes för att täcka upp nån knarkskuld :( tyvärr finns det nötter överallt. Och min pitbull är från sverige,i från göteborg. Fast hans föräldrar är från balkan.

2011-04-15 @ 06:09:36
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Ira

Hade oxå hört mkt gott betyg om den så jag köpte den när Mio var ett år gammal o det funkade tyvärr ej på Mio så det e nog lite olika.. testa du.. toppen Tyra redan fått kompis på dagiset o att hon kunde vila hon e duktig :)

2011-04-15 @ 08:40:02
Postat av: Carina

åh va härligt det låter med så bra kontakt.

jag klicker tränar ju mina så jag befäster allt dom gör stenhårt innan jag tränar in ord på beteendet jag vill att de ska utföra. Men att träna en döv hund skulle vara kul att se :) inga filmer när du tränar dem? :)

2011-04-15 @ 17:51:16
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0