Hundrasthage och stängseln är uppe!

Imorse åkte vi till Långsjön och mötte upp Filippa och Ester. Jag tränade så Tyra inte skulle kasta sig på Ester och Filippa, hon skulle sitta vackert bredvid mig och ha koll på mig, sen på kommando så fick hon hälsa på de två. Samma regel med Azi också. Det märks att Tyra gör mycket samma saker som Azi, skönt med att ha extra lärare ;) T.ex. senare på långpromenaden tränade jag lite inkallning. Filippa höll Azi och Tyra, och jag springer iväg med godis 5 meter ca, så säger jag kom så blev Tyra stillastående och sen såg hon att Azi sprang till mig så följde hon efter.

Vi släppte hundarna i rasthagen, de lekte ihop lite. Men sen blev hundarna stillastående, det var ingen kul på rasthage- det ska vara därute i fria i skogen. Äh, så gick vi på en långpromenad. Var ute hela 5 timmar, så hundarna var helt slut när de kom hem och sov flera timmar.

Så passade jag och pappa på att åka och handla lite stängsel och så. Sen byggde vi upp runt trädgården, de små detaljer gör jag imorgon förmiddag då det var så kallt nu på kvällen. Tusen tackar pappa för hjälpen!!!

Det gick bra och lämna Tyra hemma med Azi och min mamma. Tyra la lugnt i sin korg och gnällde inte efter mig. Hon lyssnade också bra på min mamma när hon försöker tigga. Det är en av hennes största problem - tiggeri och att hon hoppar upp på diskbänken. Hon var utan mat mycket med förra ägaren, så inte så konstigt att hon är rädd och vara utan mat och är van att leta efter mat hela tiden. Måste få henne lita på mig att hon alltid får mat här och att hon äter så hon blir mätt.




Kommentarer
Postat av: Bella och Chica ♥

Härliga bilder! :D

2011-04-14 @ 06:49:08
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Carina

åh vilken fin hund <3 och härliga bilder!! Vad är det för rastgrd? nått ni byggt själva? kul med lite "klättra runt" saker i vart fall :D

2011-04-14 @ 07:00:28
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Helena & Irwin

Underbar bild på dig och Tyra = )

Så jättekul att läsa om er allihop!

2011-04-14 @ 09:00:07
Postat av: Elin

Härliga bilder!, vilka äventyr ni ger er ut på :

2011-04-14 @ 09:06:40
URL: http://colliegrabbarna.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Vilket superhärliga bilder! :D Ni tre verkar passar så bra ihop!

2011-04-14 @ 18:13:21
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Åh vilka fina bilder dom såg jag inte sist :D Vilka vackra stenar :)

2011-04-16 @ 08:50:09
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0