Lite bilder å nyheter

Uppehåll med bloggande ett tag, och vi har inte latat oss - tvärtom! Varit på jobbet och mycket i skog&mark. Tyra passar mycket bra in på mitt jobb och kommer överens med de flesta hundar,
har inte sätt ihop med henne med alla än. Men de alla som vi prövat har gått jätte bra! Hon är mycket bättre i koppelpromenader nu också. Tiggeri och hennes tjut/skällande för att få uppmärksamhet har minskat kraftigt, stort framsteg har hon gjort nu på 2 veckor! Kommer skriva mer om hennes skäll och skrikande sen.

Denna här veckan har Azi börjat acceptera Tyra mer och mer. Hon vill gärna vara nära henne, slickar på henne. Förut hade hon åskmoln över sig hela tiden och ska "tävla" om min uppmärksamhet, men nu inser hon att jag älskar henne lika mycket som förr och hon får göra precis som förr. Och så är Azi klok dam ♥ Azi har vari ett stort hjälp för mig med Tyra, så mycket har Azi lärt Tyra!

Fick hem 2 rådjursklövar och selen, så är mina tjejer de snyggaste tjejvovvar i hela Nacka/Tyresö skog nu med neonrosa sele/lina! ;)

Idag fick de tugga på frysta färskfoder i den fina vädret ute på trädgården.
Azi mumsar...

Tyra mumsar...

Utsikten från mitt rum, där ser ni stängseln som vi sätt upp. Så bekvämt och bara släppa ut hundarna utan att tänka på lina till Tyra osv. Och så slipper jag grannarnas barn springa över vår tomt!

Idag kvälls promenad mot skogen. Jag har börjat låta Tyra dra kättingar, det gillar hon och är inte endaste bekymrad över nåt som glider bakom henne. Än så länge drar hon 2 kg. Och ikväll bar Azi klövjeväskan på 1 kg.
Redo och jobba!

Paus vid Strålsjön!

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Vilka snygga tjejer! Rosa och fina. Fina bilder på hundar i arbete.

Kram

Susanne

2011-04-21 @ 23:18:35
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Bella och Chica ♥

Åh, vad kul med uppdattering! :)

Vart nästan lite orolig att det blivit något mer av bettet du fick (a)

2011-04-22 @ 10:38:53
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Becca

Vilkne fin sele och spålina ;) Snyggt :D

Och håller precis med om vad du säger i inlägget över, tror många som skaffar hund inte fattar att de också skaffar sig en hel ny livsstil! Och därefter hamnar många hundar på blocket pga tidsbrist!

2011-04-22 @ 13:31:11
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Malin

snyggt! :D

2011-04-24 @ 12:13:01
URL: http://beyondjungle.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Hejsan! Det var vi som omplacerade lilla Tyra till er. Och hon verkar ha det toppen hos dig! :-)

Känns bra att hon hamnade hos er.

Hoppas ni trivs bra ihop!:-)

Mvh Sara&Jocke

2011-04-24 @ 14:51:59
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/
Postat av: bea

jäätefin otrolig fin sista bilden*!

2011-05-01 @ 08:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0