En dag på stan!


Toppen på Hammarbybacken 1/8-11.

Idag var jag, en kompis och mina tjejer på stan hela förmiddag från 08.00! Det var så skönt
och gå på Stockholmsgatorna bland all folk och Prideveckan! Hundarna, speciellt Tyra, uppförde
sig överförväntan! Tyra var så lugn i stan, pep ingenting, blev aldrig stressad nån gång, så fort
vi stannade så la hon sig ner och sov nästan bland all folk! Jag blev såååå glad av att se! Azi var
lugn som vanligt och hon fick bli den som folk vill klappa, Tyra får inte hälsa på folk än, då hon
blir alldeles för uppvarvad och glad och hoppar, så hon får sitta och titta på. Azi blev glad av folk
som ville klappa henne. - Och jag skojar inte - Mina tjejer blev VÄRSTA KÄNDIS i stan, tror
faktiskt hela Stockholm vet vilka dom är nu nästan! Jag tappade hakan över hur mycket
uppmärksamhet vi fick idag!

Först var jag hos en läkarmottagning för att fixa några saker, kompisen skulle stå utanför med hundarna i trapphuset, men när receptionen fick syn på hundarna så sa de att hundarna var välkommen in till väntrummet. Men då precis kom min läkare - så sa hon att hundarna inte fick vara där, så gick de ut, men när jag gick in i rummet med min läkare så öppnade receptionen dörren ut till trapphuset, hon ville att hundarna skulle smyga in och hon tog fram en skål med vatten till dom. Och hon kikade över axeln hela tiden så min läkare inte skulle komma ut och få syn på de! :)

Sen på stan kom en hel gäng millitär och stannade framför oss och pratade massa om mina tjejer och alla kramade Azi. Sen var det så jävla massa folk som stoppade oss efter varje 10:e meter och ville ta bilder på mina hundar, svenska folket, det förvånade mig. När vi var i Stureplan och hundarna stod på en grej och min kompis skulle fota oss tre - så stannade det typ 10 tal folk bakom min kompis och fotade oss tre, jag blev så stel som fan och visste inte vad jag skulle göra och sa till min kompis "vi har publik"! Vi var inne i Pride ställe i Kungsträdgården, alla där var så positiva till mina flickor. Herejösses säger jag, så mycket uppmärksamhet. Förstår inte - eller är det för att mina tjejer har en snygg matte? ;)

Sen gick vi vidare genom Gamla stan, hundarna fick följa med in i alla affärer och gick så lugnt. Verkar som de tyckte det var kul med en ny miljö ifrån att vara i skogen hela tiden. Sen satt vi vid vattnet mellan Gamla Stan/Slussen och åt lunch, då blev hundarna trötta och sov på bryggan. Massa hundar, folk, cyklister, joggare, bilar, hästvagn åkte förbi - men hundarna brydde inte om de och njöt istället av vattnet och solen. Sen var det dags och åka buss hem. Nu är de helt slutkörda, så har jag egen tid med mig själv, ska träffa en kompis och bada i Erstavikbadet nu på eftermiddagen! :)

Bilderna har min kompis i sin kamera - så kommer de kanske upp ikväll!

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Dessa som hälsade på dig och dina tjejer läser säkert din blogg! :) Eller så är du snygg! ;)

2011-08-03 @ 19:13:52
Postat av: Malin, Zilla & Kelly

Aha, Borlänge =) Verkade haft de otroligt bra där.



Bytte för att det inte bara är jag och Zilla längre. :P Men har kvar den bloggen ändå. :P Fast skriver inget i den.

2011-08-03 @ 22:36:54
URL: http://kezima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0