Sån små sak kan göra mig så glad!

Idag på dagen var jag + hundarna ute och gick runtomkring i Älta innan jag började jobba kl två. Vi var däruppe vid Älta centrum så stötte jag på en döv kvinna som har en döv jackrusselterrier eller var det en parson, whatever, som hon haft sen våras. En omplaceringshund. Hon sade hon hade svårt att få hundens uppmärksamhet när det är en annan hund i närheten eller när den är fixerad vid något/någon. Så gav jag henne ett par tips och visade på mina hundar. Hon testade det och blev förvånad över att det fungerade direkt på en gång och blev så glad! Efter fick jag ett sms av henne att det verkligen fungerade och det blev mycket lättare och få hundens uppmärksamhet och att jag borde leda kurs för döva osv osv :) Det var kul att dela med mina erfarenheter. Speciellt för döva hundar så blir det extra i mitt hjärta, always! Det där gjorde min dag!

Nu sent ikväll tog vi en timmes promenad i dimman, vackert. Nu är hundarna hur keliga som helst och både envisas att ligga under täcke med mig, kokhett här puh :)

Kommentarer
Postat av: Bella och Chica - En hundblogg

Åh vad roligt! :D

Du är så duktig med dina hundar! :)

2011-08-27 @ 10:48:56
URL: http://flappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0