Två livsfarliga kamphundar, och en 12 veckors valp! Blev valpen uppäten??



Haha nädå! Hundarna var så duktiga med honom. Azi var som en mamma som vanligt. Hon har ju haft en valpkull tidigare. Hon luktade och slickade på valpen och lät honom klättra på henne. Underbar syn! Jag var mer skeptisk över hur Tyra skulle vara med honom. För hon är "sådär" med småhundar, hon är inte elak, men för intenstiv och "tassar" gärna på småhundar. Det gör hon inte på större hundar, bara riktigt små hundar gör hon så. Ju mer hunden blir arg på Tyra desto roligare tycker hon. Men med den valpen, luktade Tyra lite på och sen gick hon iväg och lämnade den ifred. Jag stod där och trodde inte mina ögon, så glad jag blev! :)

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Så gulliga!!!

Dom är härliga, dina hundar!!!

2011-08-23 @ 00:37:00
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: a.s

Linda, vi var ju överens om att inte offentligtgöra att hon haft valpkull tidigare... ta bort dessa meningar om att hon haft valpkull.. detta känns inte bra.det var ju ett misstag med en valp efter henne, men det är nåt vi har lärt oss på det..

2011-08-23 @ 13:36:00
Postat av: linda & azi & tyra

azis uppfödare vet det redan för längesedan när hon frågade mig varför hon hade stora juvarna och om hon hade kull - så kunde jag inte ljuga för henne när vi träffades och hon tog det jätte bra och var nyfiken över iza. det är inte något hemlighet längre.

2011-08-23 @ 15:58:33
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Vilka fina vovvar! Vilken ras är valpen av? :)

2011-08-23 @ 20:42:58
URL: http://ebbamolly.wordpress.com
Postat av: Kicki

Vilket gulligt gäng på bilden! =) Jag tror absolut inte det är farligt att dra kätting mm., däremot har många fördomar mot fysisk träning av hund och verkar tro att hundar far illa av att anstränga sig! Det viktiga är att ha en bra sele som passar, antingen en WP-sele eller en vanlig nomesele, men har du en Nomesele måste linan till kättingen vara extra lång för att du inte ska få onödigt tryck på hundens bakdel. Så länge det görs på ett bra sätt är det jättebra träning för hunden! Vet förresten folk som kommit o kört hundspann i Kirunas fjällvärld och blivit utskällda av folk som menade att det var djurplågeri att låta slädhundar springa så långt... många kommentarer kommer nog helt enkelt från okunskap!

2011-08-24 @ 20:06:25
URL: http://www.kickestina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0