Tyras vecka!

Helgens skadade Azi olyckligt hennes bak vänsterben, hon sprang in i staketet på landet. Så musklerna i benet klämdes på något sätt, så hon hade ont och haltade i några dagar. Men nu är smärtan borta - hon går som vanligt, skönt! Och så fick hon allergireaktion förrgår, hela hennes ansikte svullnade till och igår hade hon massa "bulor" på kroppen. Men nu är dessa borta efter ett par kortison. Puh, hon ska få ta det lugnt i veckan då hon varit skadad och är trött efter allergin.

Måndags hade hundarna vilo dag, Tyra fick sin långpromenad på mitt jobb på dagen. Azi fick ta en rastningsrunda bara, då hon haltade fortfarande.

Igår tog vi en riktig långpromenad och gick till Hökarängsbadet och långt runt. Tyra blev trött av det, Azi fick inte följa med utan ta en kortare runda bara. Sen på kvällen skulle vi ta en cykeltur, jag tänkte ta den vanliga runda till Saltis, men Tyra var trött. Så vi tog kortare runda, runt Erstavik bara.

Idag gick vi en runda i motionsslinga i Högdalen 2,5 timmar och Tyra bar 2 kg klövjeväskan samtidigt.

Idag runt motionslingan!


Igår på Hökarängsbadet!


Igår på cykelturen!





Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Stackars Azi :-( Skönt att hon mår bättre nu.

Fina bilder =O

2011-08-31 @ 23:26:29
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Amanda & Akila

Vart har du köpt din dragsele?



Jag är så osäker på vad jag ska ha, mått och såntdär så jag blir så nojjig över att beställa på internet :p Tänkte köpa en nästa löning och börja med Akila :D

2011-09-01 @ 10:06:14
URL: http://lathunden.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Tack! Jag brukar få höra det ;-)

2011-09-03 @ 16:20:20
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Elon och Linus matte

Hej !

vet du vad Azi reagerade på ? Otäckt med sådan allaergisk reaktion.



Nej, jag har inte börjat kurs ännu. Kursen jag ska gå, är inte ren teckenspråkskurs, utan enbart tecken som stöd, TSS. Nu går jag en studie med ca 7 andra hörselskadade, som universitetet och landstinget samarbetar ihop om. Första träffen var kul. Skönt att se yngre med hörselskador.

Ha det bra./Caroal

2011-09-03 @ 23:37:48
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Lina

Sv: Det är underbart, vilken kille alltså. Energi till tusen, superduktig i jakten och bästa kompis med Trazzel. Skidåkningen i vinter kommer vara superkul med livsfarlig, han är stark som tusan. Men det märks ju att han brinner för jakten, han är helt fantastisk i skogen, bara flyger fram och är så duktig. Att skaffa honom var nog det bästa valet vi gjort på länge :)

2011-09-04 @ 13:02:54
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0