Aj min arm, aj min hand, aj min tumme, aj Azis klo!

Otur vi har haft!

Först rök två hundar ihop på jobbet igår, och jag var där på plats, så jag fick sära på de två - och min arm hamnade snett, så värkade det till.

Idag skulle jag koppla på en hund, så bet hunden min hand helt oprovocerat. Blev inget hål, men träffade nerven, aj!

Sen i eftermiddag tog jag och Azi en skogspromenad och lekte med pinnar. Dragkamp och Azi blev så ivrig att hon bet och bet, och råkade bita precis mitt i min tummenagel med hennes hörntand. Jävlar ont, blåmärke där nu trevligt.

Sen fortsätte vi med promenaden och så plötsligt såg jag blodspår efter där Azi gick. Så undersökte jag henne, ja en av hennes klor blev skadat, men verkade inte ha ont. Efter en stund slutade det blöda och hon slickade inte när vi kom hem. Tur.

Strålsjön är verkligen en favorit ställe för oss att gå till. Är glad att jag har en sjö så nära där jag bor, går bara 15-20 minuter dit nästan, och genom skogen. Där går så få människor. Just nu är favorit mellan 15.00-16.00, då är det solnedgång. Helt perfekt att bara sitta och njuta på min favorit sten! Sen gick vi vidare till Grusgropen (så blött och isigt, så vi höll däruppe i skogen istället), sen gick lite runt här krokarna. 2 timmar var vi ute, nu ska jag gå och ge Azi middag!

Busiga Azi som hade vilat hemma idag när jag var på jobbet. Jobbade en kort dag idag.

Älskar Amstaffars rumpa! ;)

Dit skulle vi!

På plats Strålsjöns badplats.
Blååååste, så öronen åkte upp!

Min vackra älskling!

Toppen vid Grusgropen!

Kommentarer
Postat av: Pip

Kommer alltid att älska Älta.. Naturen där är så omväxlande; sjöar, toppar, gropar och många bra stigar/vägar. :)

2011-02-06 @ 12:20:37
URL: http://gezeliius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0