Lite roliga nyheter!

En sak jag blev så häpen över! För nån dag sedan behövde en hjälp med sin schäfer att gå ihop med en boxer. Så ryckte jag och Azi in, vi 4 gick på en promenad. Schäfern och Boxern i varsitt sida, och Azi samma sida som boxern. Det är schäfern som är mer "aggressiv" än vad boxern är, så Azi skulle visa att boxern är okej att vara med. Det gick faktiskt bra under promenaden. MEN när Azi hittade en en megastor träpinne så tände det till för Azi och hon började skutta runt och kopplen trasslade så klart till. Åhfan tänkte jag och tänkte det blir stressigt för de 2 hundarna, men vad - de lekte ihop!!!! Azi gjorde ännu en till tjänst i hundvärlden! :)

En har nu kontaktat mig om en "konsultation", de ska nämnligen skaffa en dövhund och ville ha råd innan. Så vi ska ses nåt snart och så får de träffa Azi och jag berättar om hur jag har gjort med henne. De ska också ha omplaceringshund på 2 år. Blir kul!

MEN jag tror Azi har ålderkris! Hon har blivit så mycket busigare nu och hittar på heltokiga hyss som hon inte brukade göra så förut. Mycket mer energi i henne, kul och se även när hon blir äldre och äldre. Men hon struntar ibland vad jag säger till henne och struntar i regler (som att hon ska alltid stå nedanför trappan när vi kommer in till vårt hus, men igår rusade hon helt blixtsnabbt in så fort jag öppnade dörren, med koppel och täcke och tog min sko och lekte med den i luften, jag bara stod där och förstod inget :D)- men whatever, jag bryr mig inte SÅ mycket då hon ska njuta av livet ;)

Tog precis en DW runda i snöstormen, ja vi har massa snö här nu igen, har ni det också? Och så längtar jag till imorgon- SKA RESA BORT DÅ!!!!!!!!

Igår i den fina eftermiddagsvädret!

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Åh, va härligt att kunna göra såna "björntjänster" :D Azi verkar vara en riktig fredsmäklare ^^

2011-02-10 @ 18:15:40
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Elons matte

Vad kul att du ska hjälpa till med en dövhund. Jag tycker att det är bra gjort av dig och av dem, att anta den utmaningen, som det faktiskt är. Ha det bra i helgen. Hälsningar från ett jättevintrigt Linköping igen : (

2011-02-10 @ 21:11:00
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0