På livlig och bus humör

Idag var det fullmåne och det lyste hur starkt som helst över grusgropen (Ältadalen), så gick jag och Azi dit och busade en timme. Azi hade varit hemma idag för jag hade en del viktiga ärenden på stan och Azi kunde inte följa med överallt tyvärr.

Så jag mötte en energisk och pigg hund när jag kom hem - bums ut och leka! Sen fortsätter hon med hennes busiga sida hela kvällen. Hon skulle sno (bita) på alla tomtar (vi har fortfarande gran och julsaker kvar, de brukar va kvar tills feburari nästan ;)) hon såg och skulle bita mammas tofflor som såg ut som en leksak, bet nästan mammas fötter. Hon var helt vaken i ögonen och var så busig, men efter en lång lekstund tröttnade hon och gick upp hos min mamma och strax efter somnade hon :)



Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Hej

Nu har jag läst ifatt lite, hihi.

Vilken fin bild i headern! Verkligen!

Så bra att täcket verkar fungera. Azi ser fullt koncentrerad ut, när hon drar dig på skidorna. Hon är så duktig....även som lite hjälp till en stressad hund, läste jag. Precis som Daddy.

Tror jag det, att hon var på bushumör, när du kom hem.

Vad var det för valpar, du såg efter? (Inte nyfiken alls, hmm)

Är det en vuxen berner, som börjat på ert dagis?

Ronja är bättre, men det är en bit kvar, innan hon är helt ok igen. Hon var ju mycket sämre än vi hade anat :-( Dumt att dom inte kan berätta hur dom mår!



Oj då, vad långt det blev, hehe



Kram från mig

Susanne

2011-01-20 @ 19:25:02
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Elons matte

Har inte hunnit läsa länken du bifogade på Elons blogg, men jag har aldrig hört att cockrar skulle vara mer aggressiva än andra hundraser. Måste läsa länken och återkomma om detta.

2011-01-20 @ 23:17:48
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: elsa & emma

sv. ja det är jätte kul och bra där! :D Första skolan jag gått på, som jag verkligen tycker att det ska bli kul att gå till ! och det är bra :)

2011-01-21 @ 17:22:38
URL: http://elsahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0