Dag 12 – En ras du skulle vilja ha

Korthårig Vorsteh!

Rasen är rena drömmen för mig! :) Jag planerade faktiskt starkt och skaffa en Vorsteh valp till sommaren, hade kommit i kontakt med flera kennlar osv. Men sen dök Tyra upp, så jag smälte
och kunde inte lämna Tyra ensam i sticket.

Men Vorsteh är nog en ras som passar mig väldigt bra - Jag är långdistare och Vorsteh är hur uthållig som helst och den är väldigt allroundhund. Man kan ha den till allt - vilket jag gillar köra
på flera grenar och så är de utmärkta draghund ;)

De är korthåriga och i lagom storlek, tikar iaf (jag vill alltid ha tik). Så jag kommer bli Vorsteh
ägare en dag, kanske som nästa hund, om inte en hemlös döv amstaff fångar mitt hjärta igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0