Lång inlägg- eller inte. Det är inte några nödvändiga information för er - utan jag hade bara lust och skriva, rastlös här!

Måndags stängde jag, en riktig långdag. Tisdags öpnnade jag och igår öppnade jag också och vaknade 04.30, helt själv, kunde inte somna om. Sen på jobbet var det mycket och göra, hundarna var extra busiga, tror för det var ett par praktikanter som är hos oss nu i ett par veckor. Det betyder också extra mycket för oss att tänka på och hjälpa dom. Imorgon ska jag öppna också, schemat blev lite annorlunda denna här veckan, puh.

Igår var en riktig kaotisk och stressig dag för mig.
Jag gick med 7 dagis hundar + Azi, så en av de ÄLSKAR vatten och så hittade de en "sjö" av pöl, jätte stor en, så rusade han dit och BADADE! På nåt sätt drog han in Azi i sjön, Azi såg så missnöjd ut efter doppet. Haha.. Även en hund som en praktik tog, och hunden kan gärna hitta ben och så därute, och självklart hade han hittat en stor ben och bar stolt den med till dagiset efter promenaden, och den var som en ring. Det är omöjligt och ta ur ben från honom, han gör utfall direkt när det handlar om mat/godis. Så slängde jag godis på golvet för att han skulle släppa benet och vilja ha godiset. Men vad, benet satt så klart fast runt hans underkäke, innanför hörntänder inne i munnen. Han fick panik själv och försökte få bort den, jag fick inte hjälpa till, han skrek till och blev helt galen på en gång så fort jag närmade honom med min hand. Jag tänkte vi kanske måste åka till veterinären och söva ner honom så sågar vi bort benet, men efter en  långstund lyckades han få av den.

Sen på eftermiddagen hade jag stressigt för att hinna med bussen till Sundbyberg, när jag gick till bussen - glömde pengar, busskort å allt. Fick gå tillbaka och sen bråka med min mamma för att få låna hennes cykel till busshållsplatsen. När jag var tvungen och ta nästa buss blev jag ännu mer stressad och i bussen kom jag på att jag glömde koffeintabletterna, jag undrade hur jag skulle klara genom hela kvällen när jag vaknat sååååå tidigt. Men ja de gick bra på föreläsningen.

FÖRELÄSNINGEN; Kenth Svartberg
"Bra relation"
När vi kom dit så var det många där, träffade några man kände, och några man känner igen - som Härliga Hunds egna coach Johan, tror han hette så. Sen fick jag och Filippa syn på två stolar med "Reserverat Linda Johansson", så började jag skratta lite. Liksom vipplatserna för oss längst fram, bara för det var för att anpassa till tolken. Men ändå kändes det lite särbehandlat - liksom hur/vad skulle folk ddär utan döv kunskap tro om oss. Men whatever ;)



Han sa bra saker och pratade mest om vad man har för roll till sin hund och vilket sätt man använder för att skapa en relation med sin hund. Genom samarbete, bestämmelse eller/och trygghet. Det var inget AHA-UPPLEVELSE, utan de mesta har jag hört förut och allt låter logiskt liksom. Jag och Filippa diskuterade efteråt; Vi har samarbete och trygghet till våra hundar, bestämmelse har vi väldigt liten röd cirkel. I början när Azi kom till mig så var det enorm mycket trygghet, då hon var rädd för allt, papperskorgar därute var hemskt. Och när jag sa "Nej" till henne, så bryter hon ihop och tyckte att jag var jättesträng. Så tog jag bort bestämmelse helt och hade bara trygghet. När hon hade litat mer på världen och mig, så började jag mer och mer med att locka henne till samarbete. Detta tror jag mest på att ge och få av hunden, inte rent av bestämmelse, då det blir mer fy och fy och dominans av föraren. Vissa hundar kanske behöver det till en viss del, men flesta hundar jag känner räcker det med samarbete och så får vi ju samarbetesvilliga hundar, inte nån hund som bara "ok jag lyder ok jag lyder". Det är ju med människor också, samarbete har vi överallt - på jobbet, vänner, familjen, förhållanden osv - om nån skulle bestämma hela tiden skulle vi inte vilja vara med den personen, så känner hunden också tror jag.

Idag är en dag som är bättre än de många på sistone.

Idag jobbade jag bara ett par timmar och dagen gick jättesnabbt. Azi var med mig på dagiset, när vi kom hem så drog vi ut till skogen och tog en runda med kättingen och lekte kurragömma och hjärngympa därute i skogen. Aldrig har jag sett Azi få så många tokiga fnatt, hon bara sprang och var helt tokig flera gånger, gud så gott skratt jag fick! :) Just nu ligger Azi trött i hennes korg och är mätt efter en rejäl portion av färskfoder, hon ska få lite vilt barf till kvällen.



Nu ska jag fortsätta och läsa ut en bok som jag skulle egentligen lämna tillbaks till biblioteket för en vecka sedan, böter här, äsch. Boken är så jävla jävla jävla bra - berättar mer om det när jag har läst ut! NI ALLA HUNDÄGARE BORDE LÄSA DEN ALLTSÅ!!


Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

SV: Ja, deras produkter är super!

2011-03-24 @ 17:58:40
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Annica

vi har testat en del bland annat klass färskfoder men han ratar det med. En kräsen liten herre :)



Han är fem år gammal :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0