Azi läxar upp Tyra

Jag filmade aldrig Tyras värsta beteenden i början när hon kom till mig - lite synd, vore kul och se skillnaden. Hon kunde hoppa runt, skällde, grävde, försökte ta bort min täcke och retades Azi jätte mycket. Azi blev arg massor gånger.

Igår började hon visa lite ett sånt beteende, men är ingenting att jämföra med för 1½ månad sedan, hon var skällig igår kväll mer än vanligt, som ni kan se och så fick jag med klockren varningsbett av Azi, de kommer längre fram i filmen (2.30) ... Och i början ser ni hur Azi varnar henne. Sen till slut fick Azi nog när Tyra klev nästan över hennes huvud :)

Beteendet hos Azi har jag aldrig sett förräns Tyra kom till mig, härligt och se Azi hjälper mig uppfostra den busungen! :)





Försökte få igång på Azi igår under middagstid.




Sitter just nu i trädgården och käkar sushi å solar i bikini. Medans hundarna söker
torrfoder i gräset. Lovely.


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Kul med filmer, jaa så fort Tyra börja skälla o skälla la Azi ner huvudet o syns som hon suckar "inte nu igen" .. <3 jaa undrar om du vet varför Tyra skäller oavbrutet? Mio kan också plötsligt börja skälla på kvällen/natten o ställa upp sig i sängen o börja skälla. då är det oftast någon i trapphuset som han hör, så han vaktar liksom tror jag/ "talar om att det finns en hund här"... hör Tyra ngt eller?



Gott med Sushi!

2011-05-31 @ 15:31:17
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Haha! Alfred hör när Tyra skäller :)



Syns som tyra kan höra lite?

men hon är stendöv eller?

2011-06-01 @ 13:25:41
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: sofia

haha kul film, hon försöker väl tagga igång azi till lek och få uppmärksamhet antar jag ;) påminner skarpt om min andra unghäst när han var yngre, en riktig snorunge som precis som tyra "trampade på huvudet" (i det fallet, bitas, dra i täcket, trycka med kroppen på dem) bara för att få igång en lek. Aldrig sett min andra äldre häst så trött som under den perioden. Olika djur men ändå så lika, lite fascinerande.

2011-06-02 @ 17:17:38
URL: http://badlands.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0