Dag 1 - Presentera mig själv

Jag är en 24 årig tjej som har två amstaffar, vi tre är döva. Jag är uppväxt i Stockholm hela i mitt liv, men 5 år av 24 år har jag bott i Örebro då jag pluggade till Djur/Hund vård på Kvinnerstaskolan. Annars har jag gått grundskolan här i Stockholm i den ljuvliga Djurgården området.

Alla i mina släktningar är hörande - jag är den enda som är döv, rätt skönt så jag har två världar att leva i. Om nån av min släktning var döv så skulle denne veta allt vad jag gör i "dövvärlden" ;) - Bli inte ledsen nu ni mamma & pappa som läser det här, haha.

Just nu bor jag fortfarande hemma i ett radhus, jag stormtrivs. Min pappa bor mer eller mindre på landet, brorsan syntes nästan aldrig till och så funkar jag bra ihop med mamma här hemma, hon syns inte till så ofta heller. Så det känns som att jag bor själv i huset med mina hundar, har nära till naturen -det är vad som håller mig kvar härhemma. Om jag hade flyttat iväg så skulle jag få ett skräp lägenhet i en dålig område. Nej, här är drömmen för mig att bo speciellt när jag inte har körkort/bil.

Jobbar på ett hunddagis just nu, men ska plugga till hundinstruktör till hösten och sen målet är att jobba med problemhundar. Så efter hundinstruktör, så jag ta utbildningen till problemhundutredare. Sen drömmen är också att ha en "dövhundcenter", får se hur de blir sen...

Mjaa.. Det var nog allt ;)

Kommentarer
Postat av: Carina

Precis gått klart en hund dagis utbildning och ska nu gå en instruktörs utbildning :)

2011-05-16 @ 05:15:31
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0