Dag 2 - Presentera min hund

Azi -

9 årig renrasig amstaff (med stamtavla), från Motala hos en privat uppfödning. Hon är född döv och har bott hos en annan familj i Skåne innan hon kom hem till mig som 4 årig. Så nu har jag haft henne 5 år. Hon är en helt underbar hund, min allra bästa vän, bättre vän än henne kommer jag aldrig någonsin få igen. Hon är min enda ängel.

Hon har gjort stort framsteg hos mig - då hon blivit kattbästisar istället för kattmördare. Vattenälskare från vattenhatare. Hon gillade inte och motionera när hon kom till mig; bara sova på soffan skulle hon göra hela dagarna, men efter en tid hittade jag nyckeln i henne och så nu älskar hon motionera.

Hon är riktigt sängdyrkare - alltid ska hon sova så tätt intill mig - vi delar kudde och täcke ♥

Tyra -

1½ årig amstaff (dock utan stamtavla), föräldrarna är från Ungern men hon själv är född i Göteborg. Även döv. Hon är också en omplaceringshund som Azi. Hon kom till mig från ett hundcenter i Kalmar. Jag hittade henne i blocket, genom ett tips från Azis brors matte, annars skulle jag aldrig ha hittat Tyra - då jag aldrig kollar i blocket, mitt hjärta blöder alltid efter jag kollat på blocket så har jag lagt av med detta.

Tyra är en livlig tös som kräver rejäl motion varjedag. Hon är en speciell tös, med ett speciell personlighet, man kan liksom lätt lära känna Azi, men Tyra är reserverad och man måste verkligen umgås med henne ett tag för att få se den minsta personlighet hos henne :)

Hon gillar även och ligga i sängen, och hon ska alltid sova på ryggen och hela kroppen sträckt! :)


Kommentarer
Postat av: A.S

Va, har Azi dödat katter?? Det hoppas jag verkligen att hon inte har gjort.. När hon bodde här så har hon inte dödat nåt varken katt eller andra smådjur. Dock tyckte hon det var kul att jaga katten...

2011-05-17 @ 11:16:35
Postat av: linda & azi

svar t a.s. - nej det har hon inte, men det var hennes avsikt att döda katter när hon jagade, en gång sprang hon ifatt en och bet den ordentligt och skakade den, azi skulle kunnat dödat den om jag inte hann stoppa. min syn på hennes beteende att hon tyckte det var inte kul och jaga utan att det väcktes jaktinstikt hos henne, men nu är den borta :)

2011-05-17 @ 16:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0