Dag 7 - Hundsport

Jag håller inte direkt på något speciellt med mina hundar (än).

Med Tyra ska jag försöka sikta på rallylydnad och viltspår som hennes "fast arbetsuppgift". Ska gå på privat lektion viltspår i sommaren (Azi går med också) och till hösten börjar vi på rallylydnad nybörjarkurs. Målet är kanske tävla rallylydnad m henne. Utöver de får jag se om Tyra är något att satsa inom dragsport. Om hon lär sig och springa framför mig och inte jaga för de minsta fluga hon ser samtidigt när hon springer haha, får även hitta på något lösning då jag inte kan ju ropa "höger, vänster" t henne :) Och så ska hon röntgas!

Azi viltspårar jag med och det älskar hon. Vi har hållit lite på med LK1, men de var inge speciellt kul i längden. Så nu gör hon olika enkla lätta saker, på skoj. Inget blodigt allvar. Som rallylydnad kan jag göra m henne själv hemma när jag gått på kursen och har skyltar.

Dragsport kommer ligga som nummer ett i mitt hjärta iaf! Det finns nästan inget bättre än att sitta på cykel, släde, åka skidor och låta hundarna dra i fullfart och se deras ögon spricker av glädje av att springa och deras tungor flänger okontrollerat <3

Kommentarer
Postat av: Madde

Okey :)



Framförallt som mest sällskap, Ina är inte så intresserad av LK1 som var min första tanke när jag skaffade mig henne. Så nu gör vi det mesta bara för skoj skull.

2011-05-28 @ 16:24:22
URL: http://fashioningold.webblogg.se/
Postat av: Sara

Haha ja! Han skulle gärna ligga i solen och steka hela dagarna bara han fick ;p Vi bor i lilla Kramfors vi :)

2011-05-28 @ 21:00:41
URL: http://saraevangeliet.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Hahaha, jag tycker du tränar och aktiverar dina hundar för det mesta ;-) Det är kul när man hittar något som man gillar att göra tillsammans.

Sv. "X" är hela 8 år. En ganska hög ålder för en GD. Han är dessutom pigg och glad som en unghund. Lite grå om nosen bara, hihi

Kram

2011-05-28 @ 23:11:31
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0