Osäker hund till en självsäker hund!

Nu har jag fått ett odjur härhemma. Tyra har fått en sån självförtroende och är mycket starkare i fysiskt. Och så börjar hon nu trotsa mycket mer och testar mig ännu mer. Hon har hoppat över staketet i trädgården, får fixa den ännu högre nu.

Det är jättekul att hon är mer självsäker och har självförtroende nu, härligt. Samma utveckling som Azi. Azi hade väldigt dåligt självförtroende förut och var en sån mes. Hon vågade inte säga ifrån andra hundar heller som var på henne. Hon var rädd för allt därute som hon såg. Det tog längre tid för Azi att få självförtroende än Tyra. Jag lekte mycket dragkamp med Azi och hon fick vinna för de mesta och lät henne undersöka sakerna i lugn ro som hon var rädd för. Men Tyra växte genom fysisk träning och att hon lyckas på sök, spår, osv... Så nu får jag tagga ner Tyra så hon inte blir alltför kaxig ;)

BTW- Jag åt stekta kycklinghjärtan (!!!) idag, otroligt att jag åt den! Blev tvingad alltså haha, jag fick sån kväljningar känsla i början. För jag brukar köpa dessa och göra som HUNDGODIS, och nu ska jag själv äta den. Men den smakade faktiskt inte dumt alls, rätt gott. Men skulle inte göra det själv härhemma till middag liksom :)

Kommentarer
Postat av: Elenor & Alfred

Haha Azi avis på dig! :D

2011-05-24 @ 10:19:58
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Malin

tuffa tjejer! passar dig bra ;) Du får bli min magiska hundtränare sen när jag skaffar hund, om du vill. haha.

2011-05-24 @ 13:43:11
Postat av: Quila o Ronja

Urk!!!! Åt du kycklinghjärta? Där går nog min gräns för vad jag klarar av :-)

Jasså....hon börjar tuffa till sig, den lilla damen Tyra, hihi.

Ha de

2011-05-24 @ 23:35:45
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0