Hundmötes tränings promenad!

Idag bestämde jag och Karin och ta en träningspromenad. Jag tog med min terapihunden Azi och hon med sin Donna. Vi gick och sökte fram hundar att träna Donna och möta. Jag gav henne några tips och det fungerade. Det blev mycket lättare för henne att få kontakt med Donna. Donna är också döv. Vi gick via Ältagård, Strandparken, Älta sjön, Flaten och hemåt... Inte så många hundar nu på dagstid, men vi fann några! :) Vi var ute från 12-15, rätt härligt, men det blev lite kyligt på slutet. 

Förbereder sig inför en man med hund och en cykelist.

Azi sitter och väntar och tittar på hur de tränar.
Lite lekstund som belöning för Donna som uppfört sig utmärkt vid den första hundmöten.

Vid Ältasjön. Vad dyster Azi såg ut när jag skulle fota, inte på fotohumör idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0